Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

  11:22aktualizováno  11:22
Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické parkování a systém řízení pomocí jediného pedálu. Na trh vstoupí v říjnu a jeho cena bude začínat na 3,15 milionu jenů (přibližně 730 000 Kč).

Nová generace elektromobilu Leaf by se měla v Japonsku dostat do prodeje v říjnu a v ostatních zemích na počátku příštího roku.

Leaf má zaujmout kromě většího dojezdu i dalšími inovacemi. Kromě modernějšího designu a nárůstu rozměrů (délka je nově 4,48 metru) jde o technologii na automatické parkování a systém řízení pomocí jediného pedálu, který při sešlápnutí funguje jako plyn a při uvolnění jako brzda.

Fotogalerie

Nissan Leaf se od uvedení na trh v roce 2010 stal nejprodávanějším vozem na elektrický pohon na světě (dodnes se jich vyrobilo přes 280 tisíc). Nově má elektromotor výkon 150 koní a točivý moment je 320 Nm, který udělí vozu zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 8,5 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezená na 144km/h. V příštím roce má dorazit výkonnější varianta vozu.

Firma slibuje, že nový Leaf díky větší baterii (Li-Ion, 40 kWh) dojede na jedno nabití až o poloviční vzdálenost dál, Nissan slibuje dojezd až 378 kilometrů (předchůdce ujel maximálně 250 km). Podle BBC tím ale stále nepřekoná dojezd elektromobilu Tesla model 3 od Tesly a elektromobilu Chevrolet Bolt od General Motors.

Nabíjení z domácí zásuvky bude trvat 16 hodin, z 380voltové osm hodin. Speciální rychlonabíječka naplní akumulátor z 80 procent za necelou třičtvrtěhodinu.

„Leaf nebude vyzývatelem Tesly,“ řekl šéfredaktor webu Next Green Car Chris Lilly. „Ale má na své straně cenu i výrobní kapacitu. Získáte mnohem menší dojezd, ale zaplatíte mnohem méně,“ dodal.

Nissan podle BBC nabízí nový elektromobil v atmosféře zostřující se konkurence na dynamicky se rozvíjejícím trhu „zelených“ vozidel. Ukrojit si pro sebe z prodejů japonské automobilky se kromě Tesly a General Motors snaží i německý Volkswagen (e-Golf) a BMW (i3) stejně jako jihokorejský Hyundai (Iconiq).

Autoři: ,




Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Další z rubriky

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.