Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

  11:22aktualizováno  11:22
Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické parkování a systém řízení pomocí jediného pedálu. Na trh vstoupí v říjnu a jeho cena bude začínat na 3,15 milionu jenů (přibližně 730 000 Kč).

Nová generace elektromobilu Leaf by se měla v Japonsku dostat do prodeje v říjnu a v ostatních zemích na počátku příštího roku.

Leaf má zaujmout kromě většího dojezdu i dalšími inovacemi. Kromě modernějšího designu a nárůstu rozměrů (délka je nově 4,48 metru) jde o technologii na automatické parkování a systém řízení pomocí jediného pedálu, který při sešlápnutí funguje jako plyn a při uvolnění jako brzda.

Fotogalerie

Nissan Leaf se od uvedení na trh v roce 2010 stal nejprodávanějším vozem na elektrický pohon na světě (dodnes se jich vyrobilo přes 280 tisíc). Nově má elektromotor výkon 150 koní a točivý moment je 320 Nm, který udělí vozu zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 8,5 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezená na 144km/h. V příštím roce má dorazit výkonnější varianta vozu.

Firma slibuje, že nový Leaf díky větší baterii (Li-Ion, 40 kWh) dojede na jedno nabití až o poloviční vzdálenost dál, Nissan slibuje dojezd až 378 kilometrů (předchůdce ujel maximálně 250 km). Podle BBC tím ale stále nepřekoná dojezd elektromobilu Tesla model 3 od Tesly a elektromobilu Chevrolet Bolt od General Motors.

Nabíjení z domácí zásuvky bude trvat 16 hodin, z 380voltové osm hodin. Speciální rychlonabíječka naplní akumulátor z 80 procent za necelou třičtvrtěhodinu.

„Leaf nebude vyzývatelem Tesly,“ řekl šéfredaktor webu Next Green Car Chris Lilly. „Ale má na své straně cenu i výrobní kapacitu. Získáte mnohem menší dojezd, ale zaplatíte mnohem méně,“ dodal.

Nissan podle BBC nabízí nový elektromobil v atmosféře zostřující se konkurence na dynamicky se rozvíjejícím trhu „zelených“ vozidel. Ukrojit si pro sebe z prodejů japonské automobilky se kromě Tesly a General Motors snaží i německý Volkswagen (e-Golf) a BMW (i3) stejně jako jihokorejský Hyundai (Iconiq).

Autoři: ,


Nejčtenější



Další z rubriky

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

VIDEO: Škodu Kodiaq RS trénuje v Zeleném pekle legendární závodnice

Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring

Je jen málo žen, které umí jezdit na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürburgringu, jako Sabine Schmitzová. Německá...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Najdete na iDNES.cz