Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

  11:22aktualizováno  11:22
Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické parkování a systém řízení pomocí jediného pedálu. Na trh vstoupí v říjnu a jeho cena bude začínat na 3,15 milionu jenů (přibližně 730 000 Kč).

Nová generace elektromobilu Leaf by se měla v Japonsku dostat do prodeje v říjnu a v ostatních zemích na počátku příštího roku.

Leaf má zaujmout kromě většího dojezdu i dalšími inovacemi. Kromě modernějšího designu a nárůstu rozměrů (délka je nově 4,48 metru) jde o technologii na automatické parkování a systém řízení pomocí jediného pedálu, který při sešlápnutí funguje jako plyn a při uvolnění jako brzda.

Fotogalerie

Nissan Leaf se od uvedení na trh v roce 2010 stal nejprodávanějším vozem na elektrický pohon na světě (dodnes se jich vyrobilo přes 280 tisíc). Nově má elektromotor výkon 150 koní a točivý moment je 320 Nm, který udělí vozu zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 8,5 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezená na 144km/h. V příštím roce má dorazit výkonnější varianta vozu.

Firma slibuje, že nový Leaf díky větší baterii (Li-Ion, 40 kWh) dojede na jedno nabití až o poloviční vzdálenost dál, Nissan slibuje dojezd až 378 kilometrů (předchůdce ujel maximálně 250 km). Podle BBC tím ale stále nepřekoná dojezd elektromobilu Tesla model 3 od Tesly a elektromobilu Chevrolet Bolt od General Motors.

Nabíjení z domácí zásuvky bude trvat 16 hodin, z 380voltové osm hodin. Speciální rychlonabíječka naplní akumulátor z 80 procent za necelou třičtvrtěhodinu.

„Leaf nebude vyzývatelem Tesly,“ řekl šéfredaktor webu Next Green Car Chris Lilly. „Ale má na své straně cenu i výrobní kapacitu. Získáte mnohem menší dojezd, ale zaplatíte mnohem méně,“ dodal.

Nissan podle BBC nabízí nový elektromobil v atmosféře zostřující se konkurence na dynamicky se rozvíjejícím trhu „zelených“ vozidel. Ukrojit si pro sebe z prodejů japonské automobilky se kromě Tesly a General Motors snaží i německý Volkswagen (e-Golf) a BMW (i3) stejně jako jihokorejský Hyundai (Iconiq).

Autoři: ,



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Jaguar E-Pace

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy...

BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

BMW X3

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.