Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

  • 83
Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické parkování a systém řízení pomocí jediného pedálu. Na trh vstoupí v říjnu a jeho cena bude začínat na 3,15 milionu jenů (přibližně 730 000 Kč).

Nová generace elektromobilu Leaf by se měla v Japonsku dostat do prodeje v říjnu a v ostatních zemích na počátku příštího roku.

Leaf má zaujmout kromě většího dojezdu i dalšími inovacemi. Kromě modernějšího designu a nárůstu rozměrů (délka je nově 4,48 metru) jde o technologii na automatické parkování a systém řízení pomocí jediného pedálu, který při sešlápnutí funguje jako plyn a při uvolnění jako brzda.

Nissan Leaf se od uvedení na trh v roce 2010 stal nejprodávanějším vozem na elektrický pohon na světě (dodnes se jich vyrobilo přes 280 tisíc). Nově má elektromotor výkon 150 koní a točivý moment je 320 Nm, který udělí vozu zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 8,5 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezená na 144km/h. V příštím roce má dorazit výkonnější varianta vozu.

Firma slibuje, že nový Leaf díky větší baterii (Li-Ion, 40 kWh) dojede na jedno nabití až o poloviční vzdálenost dál, Nissan slibuje dojezd až 378 kilometrů (předchůdce ujel maximálně 250 km). Podle BBC tím ale stále nepřekoná dojezd elektromobilu Tesla model 3 od Tesly a elektromobilu Chevrolet Bolt od General Motors.

Nabíjení z domácí zásuvky bude trvat 16 hodin, z 380voltové osm hodin. Speciální rychlonabíječka naplní akumulátor z 80 procent za necelou třičtvrtěhodinu.

„Leaf nebude vyzývatelem Tesly,“ řekl šéfredaktor webu Next Green Car Chris Lilly. „Ale má na své straně cenu i výrobní kapacitu. Získáte mnohem menší dojezd, ale zaplatíte mnohem méně,“ dodal.

Nissan podle BBC nabízí nový elektromobil v atmosféře zostřující se konkurence na dynamicky se rozvíjejícím trhu „zelených“ vozidel. Ukrojit si pro sebe z prodejů japonské automobilky se kromě Tesly a General Motors snaží i německý Volkswagen (e-Golf) a BMW (i3) stejně jako jihokorejský Hyundai (Iconiq).

,

Elektromobil