Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan kontroluje ozáření aut, která vyváží z Japonska

  11:11aktualizováno  11:11
Havárie v elektrárně Fukušima na severovýchodě Japonska vystrašila také automobilky. Nissan kontroluje úroveň radiace u všech aut, která posílá na export. S měřením začal týden po zemětřesení.

"Začali jsme s kontrolami úrovně radiace 18. března, abychom zabránili nepodloženým spekulacím o kontaminaci. Věříme, že tím uklidníme naše zákazníky," říká Sumiyuki Shimizu, mluvčí Nissanu.

Z každé dodávky na loď vyberou pracovníci Nissanu náhodně deset aut, u kterých změří radiaci. Automobilka posílá auta do zámoří ze tří přístavů. V páteční dodávce se na jednu loď nalodilo 530 aut.

"Od doby, co jsme s měřením začali, jsme nezjistili žádnou neobvyklou úroveň radiace," uklidňuje Hiroaki Tsushima z oddělení logistiky japonské automobilky.

Nissan LEAF

V Japonsku vyrábí Nissan třeba elektromobil Leaf. Z fabriky v městě Oppama je to do Fukušimy asi 300 kilometrů.

"Měříme úroveň radiace na obou předních kolech a volantu," popisuje Hideo Mori, který měří "ozáření" aut.

Zkontrolovaná auta, u kterých hladina radiace nepřesáhne povolené 0.2 milisieverty, dostanou do pravého spodního rohu čelního skla samolepku "Radiation Check OK".

Ozáření kontroluje také Renault

Kontrolovat úroveň radioaktivity u součástek z Japonska se rozhodl také francouzský Renault, který tvoří s Nissanem alianci.

Rozhodnutí je pravděpodobně reakcí na zjištění radiace u ojetin z Japonska, které teď zadržují ve vladivostockém přístavu.

Kontroly bude Renault provádět ve dvou logistických centrech ve Francii, do kterých přicházejí díly z Japonska, odkud se dále distribuují do výrobních závodů.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.