Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micra přerostla mezi malá auta. Lákat chce na moderní techniku

  14:30aktualizováno  14:30
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Nissan inovuje slovník, micra už neznamená malý. Jeho slavný malý model, se kterým před pětadvaceti lety udělal díru do světa, v novém vydání měří čtyři metry.

Nissan Micra | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nissan představuje na autosalonu v Paříži novou micru. Auto s výraznou tváří moderních nissanů je klasický hatchback kategorie malých čtyřmetrových aut. Oproti o pětadvacet centimetrů kratšímu předchůdci, který byl typickým městským vozem na pomezí kategorií nejmenších a malých aut, je také širší a s delším rozvorem. Menší je jen výška.

Z micry je tak klasické malé auto konkurující Fordu Fiesta, Škodě Fabii nebo nově Suzuki Baleno, kterému je možná v některých rysech trochu podobná.

Stát má podle Petra Koláře z českého zastoupení značky na svébytné technice Nissanu, vyrábět se ale bude ve Francii v továrně Renaultu ve Flins společně s cliem, od kterého si vypůjčila motory.

V nabídce značky, která prodává v Evropě nejvíc z japonských automobilek, nahradí nová micra kromě předchůdkyně také malé MPV Note, jehož výroba pro Evropu byla v britském Sunderlandu v září ukončena.

Fotogalerie

Při uvedení na trh bude pro micru na výběr mezi 0,9litrovým zážehovým tříválcem s turbodmychadlem a 1,5litrovým turbodieselem, oba o výkonu 90 k. Nabídka časem rozšíří atmosférický zážehový motor o objemu jeden litr a výkonu 73 k.

Nissan chce u micry vsadit na rozsáhlé možnosti personalizace, jako u bláznivého crossoveru juke. Auto tak bude moci dostat barevné doplňky karoserie a podobně. Petr Kolář pro iDNES.cz vyzdvihuje prvky výbavy, které nejsou v této kategorii obvyklé, například čtyři kamery, ze kterých se složí obraz auta z ptačí perspektivy a usnadní tak parkování, nebo systém upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu. Další specialitou je systém automatického nouzového brzdění, který kromě aut a dalších překážek v trase dokáže rozpoznat také člověka. V kategorii malých aut nejsou obvyklé ani systémy rozpoznávání dopravních značek a sledování mrtvého úhlu.

Na český trh má micra páté generace podle Koláře dorazit v dubnu roku 2017.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.