Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový datsun za 70 tisíc vyjde z lady, bude však ještě jednodušší

aktualizováno 
Automobilka Nissan se rozhodla obnovit značku Datsun, na vybraných trzích ji bude používat pro levná auta. Nyní vyšlo najevo, že první novodobý vůz značky dostane technický základ z Lady Granta.

Lada Granta | foto: AvtoVAZ

Zatímco dříve se značka Datsun používala pro všechny nissany mimo domácí japonské území, nyní bude znovunalezené jméno sloužit u levných modelů, které by mohly jinak image nissanu kazit. Nissan tak zvolí podobný postup jako alianční partner Renault, který si za účelem výroby velmi levných aut pořídil rumunskou automobilku Dacia.

Lada Granta

Lada Granta
Lada Granta

Granta je po dlouhé době prvním zcela novým vozem ruské značky. Podvozek sice vychází z menšího a staršího modelu Kalina, byl však kompletně přepracován a spekulovalo se, že díky podpoře Renaultu by se mohl stát základem pro nový logan. Rumunský sedan však nakonec používá techniku Renaultu Clio III, platforma granty bude použita právě pro nový datsun. Pod kapotou lady najdeme přepracovanou šestnáctistovku renault v osmi a šestnáctiventilovém provedení. Granta má nahradit starší modely 2017 vycházející z Fiatu 124 i modernější samaru. V nabídce značky zapadá velikostně i cenou mezi malou kalinu a větší prioru. Cena začíná na 259 000 rublech, tedy v přepočtu na zhruba 161 000 korunách.

Právě jejím úspěchem se Nissan při obnově značky, kterou přestal používat během osmdesátých let minulého století, inspiroval. Mnozí očekávali, že první novodobý vůz značky Datsun by pak mohl vycházet třeba právě z Dacie Logan, vlastně etalonu dostupných vozů. V úvahu také připadalo využití starší techniky Nissanu, podobně jako tomu je právě v případě Dacie a Renaultu.

Jenže výsledek zřejmě překvapí laiky i odborníky. Podle posledních zpráv má první novodobý datsun stát na technickém základu ruské Lady Granta.

I ruská automobilka je totiž součástí aliance Renault-Nissan, v jejím rámci vyrábí ta nejlevnější a technicky nejjednodušší auta. A zřejmě z důvodu zaměření na konkrétní trhy, extrémní orientaci na cenu a také proto, aby Datsun nekonkuroval Dacii, zvolí Nissan ruskou techniku.

Podvozek bude převzat z Lady Granta zřejmě jen s minimálními změnami a nové motory, zážehové i vznětové, vznikají rovněž ve vývojovém středisku v Togliatti. Hovoří se o tom, že provedení interiéru a výbava auta by měly být ještě jednodušší než u lady. Datsun však dostane svébytný design, stále to ovšem bude klasický čtyřdveřový sedan.

S ruskou technikou a japonským know-how by se měl první model obnovené značky stát jedním z vůbec nejlevnějších vozů světa. Původní zprávy japonského listu Nikkei, který o znovuzrození jako první informoval počátkem roku 2012, hovořily o ceně v přepočtu asi 100 000 korun. Nynější odhady jsou ještě nižší s cenou mezi třemi a třemi a půl tisíci dolary (tedy zhruba 60–70 tisíci korunami) by se jednoduchý sedan mohl přiblížit reálné ceně nejlevnějšího auta Tata Nano.

S ním by pak mohl soupeřit o zákazníky na indickém trhu. Krom něj bude laciný datsun určen pro trhy v Rusku a Indonésii. Právě v těchto dvou zemích se bude auto také vyrábět. V Indonésii pro něj firma vybuduje novou továrnu, v Rusku se o výrobu postará závod v Togliatti. Auto se má objevit v roce 2014.





Nejčtenější

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autocentral: Audi A6 v městském provozu (screenshot)
Autocentral: Test Audi A6

Co je zač Audi A6 a co obnáší péče o takové auto? Na to odpoví Míra Hejda a expert Jirka v novém díle pořadu Autocentral.   celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.