Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan obnoví značku Datsun. Na sportovní kupé si nechte zajít chuť

  17:03aktualizováno  17:03
Druhá největší japonská automobilka Nissan Motor obnoví značku Datsun. Od roku 2014 pod ní bude prodávat malé levné automobily v Indii, Indonésii a Rusku. Dosavadní spekulace v úterý oficiálně potvrdila sama japonská automobilka.

Datsun 240K GT | foto: flaviendachet.blogspot.com

Nissan v minulosti pod značkou Datsun prodával většinu svých automobilů v zahraničí. V roce 1981 ji sice přestal používat, značka však zůstala obecně známá ve Spojených státech, na Blízkém východě i v mnoha asijských zemích. Celý proces přejmenovávání z datsunů na nissany byl postupný a trval vlastně celá osmdesátá léta.

Datsuny zůstaly v paměti nadšenců motorismu hlavně díky sportovním modelům. Vůbec nejslavnějším modelem je Datsun 240Z, na který svým "zetkovým" označením navazuje dnešní ostré kupé Nissan 370Z. Srovnání Datsunu 240Z a předchozí generace sportovního kupé Nissanu čtěte zde

Datsun 240Z
Datsun 240Z

Datsun 240Z

List Nikkei začátkem měsíce uvedl, že cena automobilů se značkou Datsun by se měla pohybovat kolem 500 000 jenů (zhruba 110  000 korun). Dodal, že automobilka doufá v brzké dosažení prodeje 300 000 vozů Datsun ročně.

Nissan minulý měsíc oznámil, že jeho čistý zisk ve třetím finančním čtvrtletí končícím v prosinci stoupl o více než tři procenta na 82,7 miliardy jenů (přes 18 miliard Kč) díky silnému prodeji po celém světě.

Potvrdil rovněž odhad celoročního zisku, který je lepší než výhledy hlavních domácích konkurentů Toyota Motor a Honda Motor.

Nissan byl stejně jako Toyota a Honda zasažen negativními důsledky zemětřesení v Japonsku a záplav v Thajsku, zotavuje se z nich ale rychleji než konkurenti. Nissan v celém finančním roce počítá s čistým ziskem 290 miliard jenů. Největší japonská automobilka Toyota odhaduje svůj celoroční zisk na 200 miliard jenů a rival Honda, kterému v Japonsku patří třetí příčka, na 215 miliard jenů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.