Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan používá při testování oblek, ve kterém řídíte jako důchodce

aktualizováno 
Automobilka Nissan používá při návrhu svých vozů mimo jiné i speciální oblek, ve kterém se testovací jezdec rázem cítí jako důchodce. Již při prvních testech vozu se tak dají odhalit některé konstrukční nedostatky, které by mohly starším osobám znemožnit nebo znepříjemnit používání vozidla.

Nedávno jsme psali o tom, že v Japonsku vyzývají řidiče důchodového věku k dobrovolnému odevzdání řidičských průkazů.

Celosvětová populace stárne, a tak bude řidičů vysokého věku přibývat. Ne všichni se samozřejmě bez automobilu obejdou, a tak je stále důležitější zohlednit při návrhu vozu i potřeby a nároky této rozrůstající se skupiny potenciálních zákazníků.

Nissan proto vyvinul speciální oblek, který dává testovacímu jezdci pocit, jako by rázem zestárl třeba o čtyřicet let. Rozostřené nebo jinak zhoršené vidění, celkově zhoršená citlivost na okolní vjemy nebo neposlušné a bolavé klouby, to vše dovede oblek simulovat a zprostředkovat testovacímu řidiči.

Při zkoušení automobilu tak může výrobce již v prvních prototypových fázích odstranit případné problémy, které by mohly řízení automobilu dělat starším osobám nepříjemné. Zkouší se především ergonomie uspořádání ovládacích prvků, ovládací síly potřebné k bezpečnému řízení automobilu nebo pohodlné nastupování.

Nissan používá zmíněný oblek při návrhu svých vozů již asi deset let. Do budoucna bude výrobce tento oblek používat ještě častěji, protože již v současné době je v Japonsku a USA 40 % zákazníků Nissanu starších padesáti let. A toto číslo jistě poroste.





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.