Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Primera: pokus o skok do budoucna

  8:49aktualizováno  8:49
Automobilky se často pokoušejí o ráznější krok vpřed, ale Nissan se snaží s vozem Primera přímo skočit. Prostorný interiér primery zaujme, ochota vozu k podélnému houpání a převodovka dieselu budí rozpaky.

Primera má robustní příď, výrazné světlomety, ale dále již hodně splývavou karoserii bez vystupujících prvků. Hodně odvedenéx práce designérů je vidět právě na sladění přechodů mezi hranami a různými materiály především v interiéru vozu. Tón vnitřku určuje prakticky nenarušený oblouk od jednoho středového sloupku přes celé dveře, palubní desku až zase na druhou stranu. Nejmarkantnější japonskou troufalostí jsou tři palubní přístroje umístěné nikoliv za volant, nýbrž do přesného středu přední, najednou pro oba pasažéry společné desky. Je to věc k diskusi, ale zvlášť při ostřejší noční jízdě se toto opatření všem testovacím šoférům zdálo být kontraproduktivní.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Nissan Primera
můžete koupit na www.automodul.cz

Redakce pořídila zkušenost jak s kombíkem, tak se sedanem. U obou verzí je neopomenutelný vnitřní prostor. Vznikl jakoby vyklenutím kabiny a v kombinaci s celkem pohodlnými sedadly činí i dlouhé cesty v primerách velmi pohodlnými. Redakcí byl dokonce učiněn pokus přelezení spolujezdce za jízdy zepředu na zadní sedadlo a povedlo se to bez jakéhokoliv kontaktu se šoférem nebo řadicí pákou. Jízdní vlastnosti jsou z celkového pohledu hodně dobré. Nepříjemně byl překvapen redakční šofér, když musel prudce brzdit na dálnici a automobil doprovodil skvělý výkon brzd trojím zhoupnutím podél podélné osy.

Dalším ježděním i ostatní řidiči přišli k poznání, že vůz drží stopu bez výjimky, jen je třeba mu tolerovat občasné zakolébání. Z toho důvodu není pohodlné jet do zatáčky bez přibrzdění. Naopak plynulé uvedení do změny směru umožní využít velmi záhy i tah motoru a průjezd zátočinou hodně zrychlit. Pár dalších výhrad byly už jen drobnosti: u sedanu není vnitřní horní stěna kufru vytapetovaná, a přitom jsou zde ostré hrany. Kromě natržené tašky utržil spěchající nepozorný řidič také šrám po celé horní straně ruky. A ještě jedna věc: zatímco zapnutí bezpečnostních pásů si vynucoval velmi nepříjemný akustický signál, indikace směrových světel byla prakticky neslyšitelná.

A to je hodně nepříjemná kombinace na třeba jen několikaminutové městské přeparkování. Oba motory, které redakční řidiči v primerách odzkoušeli, se jevily jako živé a pružné. Nejprve to byla benzinová 1.8 se sympatickým zátahem odspoda, která ovšem ztrácela nad 3500 otáček za minutu jakoby na své vitalitě. Nebylo mnoho důvodů nutit motor výš a výš. Svou práci městského provozu bohatě odbyl nejvýše do čtyř tisíc otáček. Dieselový motor 2.2Di poháněl verzi kombi ve výbavě Tekna a povýšil primeru na sympaťáka na dlouhé cesty. Jednak totiž spolehlivě akceleroval, málo spotřeboval a pak také o poznání víc zatížil přední nápravu, takže přece jen mírně omezil onu ochotu ke zhoupnutí. Dalšími nabízenými agregáty jsou ještě benzinové 1.6 a 2.0.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 8
Převodovka 9
Spotřeba v testu 8

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 10
Prostor na zad. sedadlech 10
Využití kufru 8
Výhled z vozu 9

Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 9
Poznámka: min. 1, max. 10

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,0
Zrychlení 0-400 m (s) 19,3
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 10,0
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 18,4
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 27,5
Pramen: ÚSMD


Prognóza odhadce
Primera přidala ke svým kvalitám extravagantní design (vliv Renaultu je patrný). Má prostorný a komfortní interiér, nadprůměrné jízdní vlastnosti, bohatou výbavu a solidní dílenské zpracování. Na trhu ojetých vozidel bude držet cenu a to především u kombinace kombi a vznětové jednotky Common Rail. Po pětiletém provozu a cca 110 000 kilometrech hodnota klesne na zhruba 350 000 Kč.
Tomáš Majer, MOBILDATA

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.