Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Primera: úsporné a živé svezení

  18:38aktualizováno  18:38
Rychlé a dynamické kombíky jsou stále vyhledávanějším zbožím. Mají-li ke všemu ještě pod kapotou úsporný a silný motor, stávají se oblíbeným náčiním řidičů, kteří se sice chtějí kvalitně projet, ale zároveň potřebují o víkendu odvézt rodinu na výlet. Nissan Primera kombi 2,2 dCi to vše splňuje do puntíku.

hodnocení iDNES 4,1/5

Vůz střední třídy se však nechlubí pouze kvalitními jízdními výkony. Vznětový, téměř stočtyřicetikoňový agregát, nejen že umí s autem pořádně zacvičit, ale je i relativně úsporný. Japonské automobilky vždy přicházely s nejneuvěřitelnějšími elektronickými vymoženostmi, ani primera nezklame.

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFRBEZPEČNOSTMOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

"Videohra" uprostřed přístrojové desky primery, mimo všech klasických prvků výbavy starajících se o komfort (audiosoustava, klimatizace...), obsahuje také velmi podrobný palubní počítač a především PARKOVACÍ KAMERU.  Díky ní je s primerou nejen radost jezdit, ale i couvat.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Nissan můžete koupit
na www.automodul.cz

Vůz má velmi specifický design karoserie, který však pravděpodobně více vyhovuje mimoevropským zákazníkům. Během týdenního testování testovacím jezdcům a posádce do "oka příliš nepadla".

Bohužel pro primeru, právě netradiční karoserie která vzbuzuje spíše rozpaky než obdiv, může tomuto bezesporu velmi povedenému vozu odlákat řadu zákazníků.

Naopak velmi zdařilý je interiér, jeho provedení je velmi precizní. Ani netradiční pojetí pracoviště řidiče nesnese nejmenších námitek.

VNĚJŠÍ VZHLED
Mimo kombi je možné třetí generaci primery pořídit jako hatchback, nebo sedan. Všechny karosářské verze se vyznačují velkou dávkou originality.

Kombi se z většiny pohledů jeví víceméně jako jednolitá "neotesaná" hmota bez výraznějšího vizuálního oddělení jednotlivých částí karoserie. Nejdynamičtějším momentem je při pohledu ze strany linie střechy přecházející v zadní páté dveře.

Primera má vysoké boky, které svou mohutností poskytují posádce potřebnou dávku bezpečí.

Při čelním pohledu má vůz dosti "tupý" výraz - pozorovatel nenajde ani náznak komplikovanějšího tvarování. Inspirací byla designérům pravděpodobně krabice od bot.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.