Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan chce dotírat na golf a focus. Chystá na to prostorný pulsar

  11:00aktualizováno  11:00
Pulsar je pro japonskou značku tradiční jméno známé hlavně mimo Evropu. Nissan se s ním vrací do nejnabitější kategorie hatchbacků s délkou kolem 430 centimetrů. Pětidveřový hatchback, do kterého značka vkládá velké naděje, dorazí letos na podzim. Vyrábět se bude v Evropě.

Nissan Pulsar | foto: Nissan

Nissan se s pulsarem vrátí do kategorie, kterou v roce 2006 v Evropě lety opustil s ukončením prodeje povedené almery. Neslavná následující epizodka s modelem Tiida je zapomenuta. Pulsar si dělá velké ambice, Nissan se s ním chce postavit VW Golf, Fordu Focus a ostatním zavedeným modelům. 

Nissan Pulsar

Těžší to bude mít o to, že se počítá jen s jedinou karosářskou verzí, pětidveřovým hatchbackem. Úlohu žádaného kombíku na sebe vezme úspěšné SUV qashqai. Podobný postup zvolily u předchozích generací modelů "golf" třídy Toyota s Hondou. V obou případech se v aktuálním provedení aurisu (Toyota) a civicu (Honda) kombiprovedení vrátilo. Evropští zákazníci totiž kombíky vyžadují a tvoří také významnou část flotilových firemních prodejů, které jsou pro automobilky stále důležitější.

Nissan Pulsar

Může se hodit

Také chcete nového nissana? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Pulsar bude s délkou 439 centimetrů patřit k větším modelům své kategorie, delší je třeba Mazda 3 nebo Opel Astra. Velkorysá je také výška 152 centimetrů a především rozvor 2,7 metru. Kabina by tedy měla být velmi prostorná, do kufru naloží 380 litrů. I tak má pulsar patřit k sportovněji laděným modelům.

Pulsar bude držet krok s konkurencí i v nabídce výbavy. Samozřejmostí jsou LED světla, specialitou značky je parkovací asistent využívající čtyři kamery, díky kterému řidič vidí prostor kolem auta z ptačí perspektivy. Multimediální systém, který se aktuálně představuje v novém Nissanu X-Trail a občerstveném bláznivci jukovi, umožní používat různé aplikace s pomocí internetového připojení, prozatím umí vyhledávat přes Google a komunikovat s Facebookem.

Fotogalerie

Japonská značka přidá svůj "bezpečnostní štít", to je balíček systémů, které pomáhají řidiči a chrání posádku, je v něm asistent sledování mrtvých úhlů zrcátek, varování před vyjetím z jízdního pruhu, systém automatického brzdění a další. 

Pod kapotu pulsar dostane benzinovou přeplňovanou čtyřválcovou dvanáctistovku 1,2 DiG-T s výkonem 115 koní a 190 newtonmetry točivého momentu. Další v nabídce bude diesel 1,5 dCi. Čtyřválec od Renaultu má 110 koní a 260 Nm. Časem určitě dojde také na přeplňovanou benzinovou 1,6, kterou umí motoráři Nissanu vyladit až na 190 koní. Alternativou k šestistupňové manuální převodovce bude variátorová převodovka Xtronic.

Podle důvěryhodných zdrojů se chystá také ostrá verze Nismo, která se postaví Renaultu Megane RS a dalším takzvaným "hot-hatchům".

Pulsar dorazí do prodeje letos na podzim, vyrábět se bude ve španělské Barceloně.

Jméno pulsar prý dostal vůz na poslední chvíli, dlouho se o projektu pod tímto jménem mluvilo, že se stalo v Evropě oficiálním označením modelu, je ale překvapení.





Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Ford Ranger 3,2 TDCi  WildTrak
Ford Ranger 3,2 TDCi WildTrak

r.v. 2017, naj. 18 722 km, diesel
926 856 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.