Nissan Pulsar

Nissan Pulsar | foto: Nissan

Nissan chce dotírat na golf a focus. Chystá na to prostorný pulsar

  • 7
Pulsar je pro japonskou značku tradiční jméno známé hlavně mimo Evropu. Nissan se s ním vrací do nejnabitější kategorie hatchbacků s délkou kolem 430 centimetrů. Pětidveřový hatchback, do kterého značka vkládá velké naděje, dorazí letos na podzim. Vyrábět se bude v Evropě.

Nissan se s pulsarem vrátí do kategorie, kterou v roce 2006 v Evropě lety opustil s ukončením prodeje povedené almery. Neslavná následující epizodka s modelem Tiida je zapomenuta. Pulsar si dělá velké ambice, Nissan se s ním chce postavit VW Golf, Fordu Focus a ostatním zavedeným modelům. 

Nissan Pulsar

Těžší to bude mít o to, že se počítá jen s jedinou karosářskou verzí, pětidveřovým hatchbackem. Úlohu žádaného kombíku na sebe vezme úspěšné SUV qashqai. Podobný postup zvolily u předchozích generací modelů "golf" třídy Toyota s Hondou. V obou případech se v aktuálním provedení aurisu (Toyota) a civicu (Honda) kombiprovedení vrátilo. Evropští zákazníci totiž kombíky vyžadují a tvoří také významnou část flotilových firemních prodejů, které jsou pro automobilky stále důležitější.

Nissan Pulsar

Pulsar bude s délkou 439 centimetrů patřit k větším modelům své kategorie, delší je třeba Mazda 3 nebo Opel Astra. Velkorysá je také výška 152 centimetrů a především rozvor 2,7 metru. Kabina by tedy měla být velmi prostorná, do kufru naloží 380 litrů. I tak má pulsar patřit k sportovněji laděným modelům.

Pulsar bude držet krok s konkurencí i v nabídce výbavy. Samozřejmostí jsou LED světla, specialitou značky je parkovací asistent využívající čtyři kamery, díky kterému řidič vidí prostor kolem auta z ptačí perspektivy. Multimediální systém, který se aktuálně představuje v novém Nissanu X-Trail a občerstveném bláznivci jukovi, umožní používat různé aplikace s pomocí internetového připojení, prozatím umí vyhledávat přes Google a komunikovat s Facebookem.

Japonská značka přidá svůj "bezpečnostní štít", to je balíček systémů, které pomáhají řidiči a chrání posádku, je v něm asistent sledování mrtvých úhlů zrcátek, varování před vyjetím z jízdního pruhu, systém automatického brzdění a další. 

Pod kapotu pulsar dostane benzinovou přeplňovanou čtyřválcovou dvanáctistovku 1,2 DiG-T s výkonem 115 koní a 190 newtonmetry točivého momentu. Další v nabídce bude diesel 1,5 dCi. Čtyřválec od Renaultu má 110 koní a 260 Nm. Časem určitě dojde také na přeplňovanou benzinovou 1,6, kterou umí motoráři Nissanu vyladit až na 190 koní. Alternativou k šestistupňové manuální převodovce bude variátorová převodovka Xtronic.

Podle důvěryhodných zdrojů se chystá také ostrá verze Nismo, která se postaví Renaultu Megane RS a dalším takzvaným "hot-hatchům".

Pulsar dorazí do prodeje letos na podzim, vyrábět se bude ve španělské Barceloně.

Jméno pulsar prý dostal vůz na poslední chvíli, dlouho se o projektu pod tímto jménem mluvilo, že se stalo v Evropě oficiálním označením modelu, je ale překvapení.