Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan vytvořil auto pro Evropany. Ti ho nechtěli, a tak definitivně končí

aktualizováno 
Nissan si na prodeje v Evropě nemůže stěžovat, meziročně mu rostou. Prodeje táhnou hlavní modely Qashqai, Juke a X-Trail. Přesto má v Evropě jeden propadák, který se jmenuje Pulsar. Jeho výroba po čtyřech letech končí. Zájemci mohou vybírat už jen ze skladových zásob.

Nissan Pulsar | foto: Nissan

Byly doby, kdy Nissan bodoval s klasickým hatchbackem nižší střední třídy. Jmenoval se Almera. Jenže to už je dávno. Pak to zkoušel s globálním modelem Tiida, což bylo jedno z nejošklivějších aut na trhu a prodeje tomu odpovídaly. 

Fotogalerie

Mezi tím se začal trh měnit a místo hatchbacků začali zákazníci kupovat nafouknutá SUV. Nissan tento trend zachytil včas a model Qashqai se stal totálním hitem. Což ovšem zapříčinilo, že v Evropě se nástupce nedočkal větší sedan a kombík Primera a znamenalo to i zmíněný konec hatchbacků. 

Když pomineme onen ošklivý model Tiida, tak se zákazníci Nissanu dočkali klasického hatchbacku až osm let po ukončení produkce Primery. Pulsar, což je tradiční jméno, pod kterým se na některých trzích prodával model Almera, Nissan vytvořil speciálně pro evropský trh. 

Velké plány a nezájem Evropanů

Nissan ho začal vyrábět v roce 2014 v továrně na předměstí Barcelony. Výrobce očekával, že bude ročně prodávat až 80 000 aut, ač startovací produkční kapacita španělské výrobní linky byla o trochu nižší. Prodeje v prvním celém roce, kdy byl Pulsar na trhu, ovšem stěží překročily hranici
40 000 aut. V roce 2016 to bylo 30 000, loni pak už jen 25 000 kusů. 

První jízda: Povedený Nissan Pulsar je prostorový přeborník

Nissan Pulsar

Pulsar nezaujal, a proto na začátku roku Nissan oznámil, že jeho výroba v létě skončí. Aktuálně už prodejci nepřijímají objednávky do výroby, zájemci si mohou vybírat jen ze skladových zásob. Ty dojdou na podzim a tím se krátká kariéra modelu uzavře. 

Pulsar má extrémně prostornou kabinu a slušné jízdní vlastnosti. Horší je to se zavazadlovým prostorem a ne každému sedne design. Ten není špatný, ale je poněkud nezáživný. Aktuálně jsou v prodeji dva motory: 1,2 benzinové turbo a 1,5 diesel od Renaultu. Dříve bylo možné koupit i 190koňovou přeplňovanou 1,6. Ceny startují na 350 000 korunách a i v základu má auto vcelku obstojnou výbavu.

Není to špatná nabídka. Přesto se po Evropě loni prodalo čtyřikrát více letitého modelu Juke a desetinásobně více většího Qashqaie. Juke je přitom podobně drahý jako Pulsar a Qashqai je v základu dražší o nezanedbatelných 100 000 korun. 

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Nový jaguar je elektrický hatchback. Levnější a rychlejší než tesla

Jaguar I-Pace

Jaguar je první konvenční značkou, která vyrazila porazit „vetřelce“ Teslu na jejím domácím hřišti. Elektromobil I-Pace...

Největší překvapení v Ženevě je nová Toyota Auris. Bude i kombík

Toyota Auris

Že Toyota chystá novou generaci modelu Auris, bylo veřejným tajemstvím, představení konceptu je ovšem jedno z...

Prozkoumali jsme nový Peugeot 508. Je nádherný, uvnitř místem neplýtvá

Peugeot 508

Nový zástupce značky Peugeot ve střední třídě je lehčí, ale také menší než předchůdce. Praktické vlastnosti velkoryse...

Najdete na iDNES.cz