Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

aktualizováno 
Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.

Nissan Qashqai | foto: Nissan

V roce 2007 se Nissan postaral o revoluci, když přišel s první generací modelu Qashqai. Tím odstartovala vlna masové obliby kompaktních crossoverů, která po deseti letech neopadá. A Nissan je stále jedničkou tohoto segmentu, přičemž jeho prodeje neustále rostou.

Usnout na vavřínech by ale bylo lehké, proto si japonská značka dala za cíl provést na qashqai co nejvíce změn – nenápadných i dobře viditelných. Maska chladiče nyní zasahuje hluboko do předního nárazníku a kruhové mlhovky ustoupily nízkým podlouhlým. Nad nimi se nacházejí falešné nasávací otvory, pod nimi zase fešné lízátko předního nárazníku. Celkově vzato ubylo chromu i nelakovaných plastů a přibylo ostrých linek. Nissan tento styl nazývá „Premium Dynamism“.

Nissan Qashqai

Štítek v masce chladiče u vyšších výbav ukrývá radar, který však u qashqaie slouží jen pro systém nouzového brzdění. Adaptivní tempomat tento model prozatím, na rozdíl od mnoha konkurentů, v žádné z verzí nenabízí. Další technickou novinkou je rozšíření výbavy o natáčení světel do zatáček a automatické přepínání dálkových lamp u LED světlometů. Došlo i na nenápadné úpravy – přední směrovky jsou nyní větší a lépe viditelné, spára kolem kapoty motoru je zase v zájmu zlepšení aerodynamiky užší než dosud.

Nissan Qashqai

Kufr je s objemem 439 litrů průměrně prostorný, mnozí konkurenti (Peugeot 3008, Škoda Karoq) mají výrazně větší; naopak Opel Mokka nebo Fiat 500X zase podstatně menší.

Zezadu se modernizovaná verze prozradí výraznější grafikou koncových světel, která navíc dostala výstupky snižující aerodynamický odpor. Dlouhou prutovou anténu na střeše nahrazuje „ploutev“, jak to známe z vozů BMW již více než 15 let. Vyšší výbavy jsou kromě toho také ozdobeny stříbrnými lištami ve spodní části nárazníku.

Podobně komplexní jsou úpravy interiéru. Rozhodně nelze přehlédnout nový, sportovně tvarovaný volant se zploštělým spodkem a tenčím středem i paprsky. Poprvé se představil v nové generaci micry a přináší lepší pohled na přístroje, intuitivnější ovládání tlačítek a díky tlustšímu věnci pevnější úchop.

Naopak nejspíš jen uživatelé stávajícího modelu zaznamenají komfortnější výplně sedadel nebo čistší zvuk Bluetooth hands-free. Co pak automobilka z novinek sama příliš nezdůrazňuje, jsou výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a automatický dojezd pro elektrické stahování u všech čtyř oken.

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

Nabídka asistenčních systému se rozšiřuje o pomocníka, který při vycouvání z řady aut varuje před vozy projíždějícími okolo. Začátkem příštího roku se pak objeví i balíček ProPilot, který díky kombinaci udržování v jízdním pruhu, adaptivního tempomatu a asistentu pro jízdu v kolonách zajistí autonomní ovládání vozu na víceproudých komunikacích.

Multimediální výbava je již nyní standardně bohatší o příjem digitálního rozhlasového vysílání DAB a vylepšené ovládání dotykového displeje, v nejvyšších verzích pak také o audiosoustavu Bose s osmi reproduktory. V příštím roce navíc přibudou rozhraní pro spojení s chytrým telefonem – Android Auto a Apple CarPlay.

„Kaškaj“ také po faceliftu podražil, základní cena je tak nově 457 tisíc. Mezi konkurenty však stále patří k těm levnějším vozům, s dobrým poměrem cena/výkon.

Na vrchol modelové palety se pak řadí nová výbava Tekna+. Ta kromě již zmíněného audia Bose obsahuje mimo jiné také čalounění kůží Nappa s efektním 3D prošíváním nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí a pneumatickou bederní opěrkou. Zvenčí se odlišuje stříbrnými střešními ližinami a kryty zrcátek.

Nissan zapracoval i na jízdním projevu. Nová konstrukce krytu pod motorem zmenšuje turbulence, což prospívá aerodynamickému odporu i hluku od podvozku. Přibylo také protihlukové pěny v předních dveřích a podbězích zadních kol, vzadu jsou silnější skla v oknech a přední dveře mají tlustší těsnění. Společně s překalibrováním řídicí jednotky naftového motoru je výsledkem všeobecně nižší úroveň hluku za jízdy.

Komfortu tlumení nerovností svědčí změkčení pružin o pět až osm procent (dle konkrétní motorizace), které je na poli ovladatelnosti kompenzováno přitvrzením předního stabilizátoru o 16 %. Qashqai si navíc zachovává systém Active Ride Control, který nenápadným přibrzďováním předních či zadních kol kompenzuje podélné kolébání karoserie, i dvouplášťové tlumiče. Vylepšený nissan tedy o kousek lépe překonává nerovnosti a tím dotváří svůj charakter. Nijak nesvádí k agresivní jízdě, a když přeženete rychlost nájezdu do zatáčky, odvděčí se vám výmluvnou nedotáčivostí. S takovým charakterem ostatně ladí i novinka v podobě nasazení dynamického tlumiče na tyči řízení, který má za úkol potlačit přenos vibrací k rukám řidiče.

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

Až po toto místo vyznívá modernizace qashqaie jako jednoznačný posun vpřed, v případě nabídky motorů se ale nic takového konstatovat nedá. Výběr je stejný jako dosud, namíchaný více podle globálních statistik a konstrukčních možností než podle potřeb a přestav českých zákazníků.

Fotogalerie

Čtyřkolku tak získáte jedině jako diesel 1.6 dCi (96 kW) s manuálem, automat je výhradně bezestupňové CVT (Nissan jej označuje jako Xtronic) a na straně benzinových motorů čekají podprůměrné čtyřválce.

Základní 1.2 DIG-T (85 kW) není ani zdaleka tak dynamický jako konkurenční crossovery s podobně výkonnými turbomotory a vrcholný 1.6 DIG-T (120 kW) se snaží letargické reakce na plyn kompenzovat alespoň nízkou reálnou spotřebou. Mnohem lepší volbu tak představují osvědčené diesely 1.5 dCi a 1.6 dCi, ani silnější z nich ale nedělá z qashqaie kdovíjak svižné auto.

Autoři:



Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Test letních gum: české pláště z Číny srovnali se zavedenými značkami

Test letních pneumatik 2018

České pneumatiky s čínským rodným listem Tomket za sebou mají první nezávislý test. Značku, která sází na nízkou cenu,...

Další z rubriky

Alfa Stelvio Quadrifoglio je supersport mezi SUV, už jsme s ní jeli

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde

Zkřížit SUV a sporťák je úkol, který se dnes snaží splnit většina automobilek. Pravda, připomíná to zadání podojit...

První jízda: Cactus mění disciplínu a veze nový komfort pro citroëny

Citroën C4 Cactus

Většina vnějších dílů je nová, přepracovaný podvozek z něj dělá mnohem pohodlnější a dospělejší auto. K uvolněné...

Ford slaví dvacetiny Focusu jeho „nejlepší“ verzí, autem pro chytrý svět

Ford Focus

Přesně před dvaceti lety představil Ford světu Focus. Byla to revoluce, dodnes nezestárl vzhledem ani použitelností,...

Najdete na iDNES.cz