Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jižní Korea v tažení proti cinklým dieselům: nově je v podezření Nissan

  10:00aktualizováno  10:00
Jižní Korea obvinila japonskou automobilku Nissan Motor, že podobně jako německý Volkswagen u naftových verzí svého modelu Qashqai použila zařízení pro obcházení emisních testů.

Nissan Qashqai | foto: Nissan

Jihokorejské ministerstvo životního prostředí sdělilo, že firmu potrestá pokutou a dá podnět k trestnímu stíhání šéfa její korejské divize. Nissan manipulace s testy emisí oxidů dusíku popírá.

Ministerstvo hodlá dát Nissanu pokutu 330 milionů wonů (6,7 milionu Kč) a nařídí stažení všech 814 naftových vozů Qashqai, které se dosud v zemi prodaly. Korea nařídila testy u 20 modelů naftových vozů v listopadu po zjištění, že Volkswagen manipuloval s výsledky testů dusíkových emisí. Podle úřadu i naftový qashqai obsahuje software, který zapíná systém kontroly emisí ve chvíli, když pozná, že se emise měří. Nissan to však popírá.

„Vozy Qashqai prodávané v Koreji splňují požadavky a byly homologovány pro evropskou normu Euro 6, přičemž korejské předpisy povolují dovoz a prodej vozidel splňujících tuto normu,“ reagoval v oficiálním prohlášení Jonathan Adashek, ředitel společnosti Nissan pro komunikaci.

Nissan má zásnuby s Mitsubishi, kterým zmítá jiný skandál

Obvinění Korejců přichází jen několik dní poté, co Nissan, který je součástí globální aliance Renault-Nissan, oznámil, že koupí zhruba třetinový podíl v menším konkurentovi Mitsubishi Motors. Ten se nyní potýká se skandálem kolem falšování údajů o spotřebě pohonných hmot u mitsubishi prodávaných na japonském trhu.

Kutilové a kaskadéři

Podívejte, co odhalili na německých STK

GTÜ kuriozity

GTÜ kuriozity

Nissan za podíl zaplatí 237,4 miliardy jenů (téměř 52 miliard korun). Automobilka se tak stane největším akcionářem Mitsubishi a získá nad konkurentem faktickou kontrolu. „Pomůžeme této firmě řešit problémy, kterým čelí zejména při obnovování důvěry spotřebitelů v efektivitu využití paliva,“ uvedl šéf Nissanu Carlos Ghosn na společné tiskové konferenci automobilek. Mitsubishi přiznalo, že její zaměstnanci u některých modelů miniautomobilů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot a nadhodnocovali efektivitu využití paliva. Metody testování spotřeby odporující japonským předpisům prý firma používala od roku 1991. Více čtěte zde

Aféry kolem testování emisí a spotřeby paliva hýbou automobilovým světem od loňského září. Volkswagen tehdy přiznal, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se aféra týká zhruba 11 milionů naftových aut (speciální přílohu o kauze Dieselgate najdete zde). Právě Jižní Korea přistupuje k sankcionování automobilek za manipulace s emisními testy velmi tvrdě. Jihokorejské ministerstvo životního prostředí už loni v listopadu vyměřilo Volkswagenu rekordní pokutu 14,1 miliardy wonů (313 milionů korun), německý koncern také musí svolat do servisů k úpravě přes 125 tisíc naftových vozů.

Evropské úřady po aféře Volkswagenu vesměs zjistily, že limity pro emise oxidů dusíku v reálném provozu překračuje většina modelů osobních naftových vozů (čtěte tady).




Nejčtenější



Další z rubriky

OBRAZEM: Vision X i VW Touareg. Podívejte se na perly Autosalonu Bratislava

Autosalon v Bratislavě. Mercedes-AMG Project One

Do neděle 29. dubna je pro veřejnost otevřen Autosalon Bratislava, který po brněnském autosalonu převzal roli...

Trumpův boj proti globalizaci ohrožuje americký autoprůmysl

Toyota Tundra

Toyota Tundra vypadá každým coulem jako každý jiný ryze americký pick-up, i tak ale riskuje, že nebude vyhovovat...

Senioři přiznávají nedostatky v řízení. O kurzy zdarma je zájem

O víkendu odstartoval na polygonech v Česku bezplatný projekt Jedu s dobou...

I když jezdí za volantem auta nejdéle, patří mezi nejohroženější skupiny řidičů. Seniorů za volantem přibývá. Často se...

Najdete na iDNES.cz