Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Round Box: slov netřeba...

aktualizováno 
Proč má auto vypadat jako auto, říkají si snílci u Nissanu. Stačí, že má čtyři kola, zbytek může vypadat jako... třeba jako bota a jmenovat se to může krabice.

Nissan Round Box | foto: Nissan

Kříženec mezi velkou dámskou lodičkou a alegorickým vozem pro defilé po mléčné dráze se jmenuje Nissan Roud Box a v  překladu to znamená kulatá krabice.

Ve skutečnosti je to malá targa určená primárně pro vyjížďky po městě.

"Vozidlo bylo inspirováno živou atmosférou sportovního baru," vysvětluje Tatsuya Shiosaki z vývojového oddělení Nissanu.

Cílovou skupinou tohoto konceptu jsou hlavně mladí, kteří si rádi povídají s okolím, Round Box totiž postrádá střechu, když se zamračí, jsou v kufru připraveny ochránit účes průhledné panely.

Čtyřčlenná posádka se může připojit na internet přímo z paluby téhle kulaté krabice.

Vezoucí se posádka systém pojmenovaný Play Catch ovládá přes velký dotykový displej, umístěný uprostřed auta. Řidič má k dispozici doplňkový monitor ve středu přístrojové desky. Systém má podle představ automobilky povzbuzovat řidiče a cestující, aby si snadno vyměňovali informace.

Běžně nám stačí se v autě domluvit, v Japonsku si to ale raději dají vědět elektronicky. "Cestující mohou například pomocí navigačního systému hledat obchody nebo restaurace a poté poslat trasu a pokyny na monitor řidiče," píše se v tiskové zprávě automobilky.

O pohon se stará - na třeskutě futuristické tokijské studie - velmi konvenční turbobenzinový motor s přímým vstřikováním paliva, který spolupracuje s bezestupňovou převodovkou CVT.

Nechybí bezpečnostní systémy, kterým u Nissanu souhrnně říkají Safety Shield  - Ochranný štít. Jeho součástí je například kamerový systém umožňující kruhový rozhled (Around View Monitor – AVM) nebo systém kontroly vzdálenosti (Distance Control Assist System – DCAS).

Autor:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.