Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Sunny: nenáročný a dobrý sluha

  15:10aktualizováno  15:10
-

Jak je Nissan Sunny vzhledem nenápadný, tak si každý neuvědomuje, že je nejrozšířenějším reprezentantem japonské značky na tuzemských silnicích. Nepyšní se sice třeba mimořádnými jízdními vlastnostmi své vyspělejší sestry Primery, leč uchovává si to hlavní, co průměrného motoristu zajímá: je kvalitní, nenáročný a minimálně poruchový. Jen v nejmladší věkové kategorii vozů do tří let v hodnocení spolehlivosti v konkurenci současných aut klesl ve statistikách německého TÜV do podprůměru. S přibývajícími roky provozu však v žebříčcích stoupá výš a výš, například mezi jedenáctiletými automobily už je v nejužší pětičlenné špičce nejlepších. Právě tato okolnost Sunny pasuje do pozice atraktivního zboží pro zájemce o ojetinu.
Nissan Sunny se na zdejších silnicích vyskytuje ve třech generacích a s benzinovými motory 1,4 litru a 1,6 litru nechybějí ani dvoulitry i v šestnáctiventilovém provedení, někdy i s turbem. Zmíněné benzinové agregáty ve výrobě skončily s nástupem Almery v roce 1995, ovšem dvoulitrový diesel, s nímž Sunny jezdí se spotřebou od čtyř a půl do sedmi litrů nafty, je s drobnými konstrukčními změnami v programu firmy dodnes. V paletě karoserií je tří- i pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan, pětidveřové kombi i méně obvyklé kupé. Jako nejvhodnější ke koupi odborníci doporučují pětidveřovou variantu s dieselem, pokud samozřejmě není vysloužilý, případně benzinovou verzi 1,6.
Ze statistik TÜV plyne, že dvanáctiletá a starší auta zmíněného typu už začínají mít nadprůměrně korodované nosné díly karoserie. Za zájem tedy stojí vozy od generační výměny v roce 1986, kdy se značně a v předstihu před nejedním konkurentem zlepšila také antikorozní ochrana. Takové vozy lze koupit za částky už od čtyřceti, padesáti tisíc korun, zatímco Nissan Sunny z přelomu osmdesátých a devadesátých let se cenou pohybuje kolem stotisícové hranice. Nejnovější auta zpravidla na trhu nepřekročí dvousettisícovou mez, byť mají vynikající diesel či nejvýkonnější benzinový motor a bohaté vybavení včetně ABS a klimatizace.
Nepříliš významné, leč jisté potíže zjišťují technici v účinnosti provozních brzd, naopak brzdové vedení a hadičky patří k aktivům. Skutečnou bolestí však jsou výfuky, které korodují či praskají. Totéž lze říci o poruchovosti koncových světel a zadních směrovek. Na poněkud složitější zadní nápravě se také zvláště při provozu na horších silnicích opotřebovávají kloubky, což se projevuje nepříliš zřetelným klepáním.
JAN ČECH

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.