Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Terranaut: Všudybyl zeměplavec

  10:46aktualizováno  13:59
Tvůrci v evropské kreativní pobočce Nissanu se nedávno zamysleli nad bílými místy. Stejně jako před každou velkou autopřehlídkou šlo o bílá místa v nabídce automobilů k nejrůznějším účelům a nejrozmanitějším vkusům. Dumali a dumali, vymysleli kongeniální městské vozítko s otáčecí kabinou a Čechům libě znějícím jménem Pivo. Jenže řešit městskou mobilitu je sice dnes v kurzu, ovšem s těmi bílými místy je to slabší.

S pivem do města není třeba couvat

Pro Čecha má už samotné jméno městského nissanu neskonalé kouzlo, koncept ale umí mnohem více než uhranout  pivaře ze středu Evropy ...VÍCE

A pak si jistý Felipe Roo Clefas, asistent šéfdesignera londýnského Nissan Design Europe, spojil i jiná bílá místa, která donedávna pokrývala mapu světa. Odtud byl už jen krůček k základní myšlence – auto k mapování bílých míst na zeměkouli – to je to správné bílé místo na trhu!

A tak vznikla studie Terranaut pro ty, kteří z titulu povolání nebo prostě jen z puzení své záliby prozkoumávají neprobádané kouty naší planety. 5 metrů dlouhý a 2,1 m široký i vysoký terénní vůz jim k tomu dává ty nejlepší předpoklady.

Základ tvoří robustní podvozek s pohonem všech devatenáctipalcových kol a speciálními průrazuvzdornými pneumatikami Goodyear, které v plně nahuštěném stavu poskytují optimální vlastnosti na silnici a po částečném vypuštění zvládají nejtěžší terén. Uvnitř jsou tři místa – pro pilota, kopilota a vědeckého pracovníka, který má pro sebe celou zadní polovinu interiéru.

Prosklení bylo navrženo s ohledem na co nejlepší výhled všemi směry, proto je vpředu prosklená střecha a vzadu skleněný dóm, obojí v reflexní úpravě pro extrémní sluneční podmínky. Určení vozu také odpovídá koncepce dveří; vpravo jsou pouze jedny pro kopilota, zatímco dvoje vlevo se otevírají proti sobě a chybějící B-sloupek umožňuje pohodlné nastupování i vystupování. Zadní dveře chybí zcela, místo nich jsou v zadní stěně vzduchotěsné šuplíčky na předávání sebraných vzorků.

Vědec uvnitř sedí na plně otočném křesle s integrovanou klávesnicí a displejem a kolem sebe má potřebné přístroje a komunikační prostředky.

Ty jsou rozloženy ergonomicky a s ohledem na snadnou údržbu a zahrnují také satelitní komunikaci a plně otočnou vnější kameru, umístěnou na výsuvném sloupku na střeše. Komunikaci s pilotem a kopilotem, pracujícími venku, usnadňuje zadní okno, které je zároveň dotykovým displejem palubního počítače, přístupným zvenčí.

Potřebný komfort i v extrémních klimatických podmínkách zajišťuje – kromě dokonalé izolace a výkonné klimatizace – také vnitřní odvětrávání sedaček a interiér, vyvedený v pohledných a uklidňujících barvách.

Přežít týdny mimo civilizaci zase umožňuje objemná chladnička na potraviny a schránky ve dveřích, obsahující lehké stany, extrémně izolující spací pytle a základní pomůcky na vaření.

Ideální pomůcka ke sledování konce světa v přímém přenosu...

Nissan Terranaut

Nissan Terranaut

Nissan Terranaut

Nissan Terranaut

Nissan Terranaut

Nissan Terranaut

Nissan Terranaut

Nissan Terranaut

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 155 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.