Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Tiida: první svezení japonskou novinkou

  16:00aktualizováno  16:00
Jste majitelem jednoho z populárních Nissanů - Almery či Primery - a uvažujete o obnově vozového parku? To jste už asi zjistili, že japonská automobilka vám nemůže nabídnout ani jeden z těchto modelů v modernizované verzi, protože je přestala vyrábět.

Nissan Tiida na autosalonu Brně | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

A právě tuto díru na trhu se rozhodl Nissan zalepit importem modelu Tiida, který se už tři roky úspěšně prodává v Americe a Japonsku pod názvem Versa.

Základ za 424 tisíc korun
V těchto dnech přichází tiida na trh. Se základním motorem 1.6 litru, v nejlevnější výbavě Acenta a pětidveřovém provedení stojí 424 tisíc korun, což je téměř stejně jako základní verze Škody Octavia II., byť ta má pod kapotou čtrnáctistovku.

Co se týče bezpečnosti, obě auta mají shodně čtyři airbagy či ABS; Japonec má lepší elektrickou výbavu (stahování všech oken, ovládání zrcátek, dálkové centrální zamykání). Ani jeden však nemá klimatizaci - tu u tiidy dostanete s rádiem s CD, technologií bluetooth pro telefon a ovládání rádia na volantu v "balíčku“ za příplatek 30 tisíc korun.

Rekordman velikosti
Čím tedy může tiida (japonsky "nestálý příliv“) českého zákazníka zaujmout, když cena to asi nebude? Hlavním plusem japonsko-francouzského auta vyráběného v Mexiku (Renault dodává diesely 1.5 dci) je prostornost a pohodlí.

Ostatně na tom stojí celá reklamní kampaň na tiidu. Velikostí kabiny poráží nejen soupeře ve své třídě (Kia cee’d, Citroën C4, Renault Mégane, Ford Focus, VW Golf), ale od pedálů k zadním sedačkám je uvnitř více místa i než ve VW Passat či Opelu Vectra.

Cestující tedy rozhodně nestrádají, ale na zavazadla už tolik místa není: podprůměrných 300 litrů lze však zvětšit na velmi slušných 425, protože zadní sedadla se dají posunout o dvacet centimetrů dopředu.

I v této pozici se na ně vejdou normálně vzrostlí pasažéři, ale roztahovat se už nemohou. Druhá karosářská varianta, sedan, naloží 467 litrů bagáže.

Pohodlný i na špatných cestách
Interiér je velmi kvalitní, všechny plasty spolu lícují, ani na velmi špatných cestách (jezdili jsme v okolí polského Krakova) uvnitř nic nevrže.

Podvozek je jistý, ale zároveň i dostatečně komfortní, prostě určený na silnice s horším povrchem. K pochvale je třeba přidat ještě příkladné odhlučnění kabiny.

Měli jsme možnost vyzkoušet dva motory, základní 1.6 s výkonem 81 kilowattů a silnější 93kilowattovou „osmnáctku“. Slabší agregát stačí pro běžné svezení, silnější, spřažený s automatickou převodovkou, se nám líbil více, auto bylo o poznání živější. Spotřeba nebyla ani v jednom případě nijak drastická: u 1.6 jsme jezdili za 6,8 litru na 100 kilometrů, s 1.8 za 7,4 - a to je na automat velmi příznivá hodnota.

K automatu ještě poznámku: přestože je "pouze“ čtyřstupňový, v praxi to díky dobrému odstupňování převodů stačí.

K motorům jedna nezanedbatelná drobnost: jak bývalo vždy u Nissanu zvykem, oba benziny mají rozvodový řetěz, který je bezúdržbový. Pouze naftová 1.5 z produkce Renaultu má řemen, což je vzhledem k jejich častým defektům nepříjemné. Naftovou verzi ovšem automobilka do Polska nepřivezla, takže jsme ji vyzkoušet nemohli.

Odměna pro věrné
Kromě zmíněné octavie bude tiida nejvíc bojovat s žilinským cee’dem od Kie, který je už nyní nejprodávanějším dováženým autem ve své třídě - prodává se totiž už za 340 tisíc korun, jen o pár tisícovek dražší je třeba Renault Mégane.

V Nissanu proto věří, že osloví hlavně své věrné zákazníky - a podle jejich propočtů je jich v zemích bývalého východního bloku (plus Finsko a Kypr) docela dost. Jinde v Evropě se Tiida zatím prodávat nebude, tam ji nahrazuje nový model Qashquai.

Nissan Tiida a konkurence délka rozvor kufr základní motor základní
cena
Nissan Tiida 4295 2600 300-425 1.6, 81 kW 424 900
Škoda Octavia II 4572 2578 560 1.4, 59 kW 424 900
Peugeot 307 4212 2608 420 1.4, 65 kW 439 000
Ford Focus 4342 2640 385 1.4, 59 kW 422 990
Opel Astra 4249 2614 380 1.4, 66 kW 419 900
Kia cee’d 4235 2650 340 1.4, 80 kW 339 900
pozn.: pětidveřové verze, ceny v Kč vč. DPH, objem kufru v litrech, délka
a rozvor v milimetrech

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.