Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Nissan Note slaví premiéru za oceánem, hitem má být v Evropě

  14:40aktualizováno  14:40
Autosalon v Detroitu zažil jednu vcelku nečekanou premiéru. Japonský Nissan tu totiž představil novou generaci svého malého MPV Note. Druhá generace praktického vozu však míří především na evropského zákazníka.

Nissan Versa Note | foto: Nissan

Malé MPV Note, které u nás částečně konkuruje třeba Škodě Roomster, se zanedlouho začne prodávat ve své druhé generaci. Její příchod Nissan prozradil už loni v létě, teď jsme se však dočkali světové premiéry. Trochu netradičně proběhla v USA a představený model se jmenuje Versa Note. Označení Versa nesou v USA kompaktní modely evropské řady Tiida a to naznačuje, že se nový Note posune víc ke svým soupeřům.

Současné provedení totiž tak trochu tápe, je to vůz spíše na pomezí malých městských aut a klasických MPV této třídy, nový note se k nim velikostně posune. Na rozdíl od mnohých soupeřů si však ponechá vzhled bližší klasickým hatchbackům, což by mohlo vozu v očích evropských zákazníků hodně pomoci.

Fotogalerie

Oproti stávajícímu modelu je nový note ve všem jiný, působí svěžejším a dynamičtějším dojmem, přitom nabídne prostornější a podstatně hodnotnější interiér. A to můžeme čekat, že evropská verze, kterou zřejmě ve finální podobě uvidíme v Ženevě, si oproti americkému provedení ještě o něco málo polepší.

Co se prostornosti týče, nabídne na daném půdorysu (4 158 x 1 694 x 1 534 mm, rozvor 2 601 mm) dostatek místa. Zdá se však, že novinka přijde o specifikum stávajícího modelu, kterým je posuvná zadní lavice. Nechme se však překvapit, co Nissan ukáže u evropské verze. Variabilní však má být podlaha zavazadlového prostoru, který má podle amerických norem obří objem 606 litrů.

Může se hodit

Kupte si nový Nissan Note a užívejte si bezstarostné jizdy. Vybírejte z nabídky na Automodul.cz/Nissan Note.

Zajímavá má být také výbava malého MPV. Standardem mají být sedadla dělená v poměru 60:40, ve čtyřech směrech stavitelná přední sedadla (za příplatek v šesti), rádio s CD přehrávačem, čtyřmi reproduktory a AUX vstupem. Za příplatek bude k dispozici třeba USB port pro připojení iPodu nebo běžných smartphonů, ovládání rádia na volantu, Bluetooth, vyhřívaná sedadla a další vymoženosti.

Pozoruhodným prvkem v dané třídě bude příplatkový systém Around View, který pomocí kamer zobrazí na displeji vozu přehledně kompletní okolí vozu, což řidiči usnadní parkování nebo orientaci ve stísněných místech. K dispozici bude také navigace Nissan Connect, barevný displej těchto systémů má úhlopříčku 5,8 palce a je dotykový. V případě havárie má posádku ochránit šestice airbagů.

Evropská výbava se pochopitelně může trochu měnit, zásadní rozdíly v ní zřejmě nebudou. To platí i pro cenu, která v USA začíná na necelých 14 000 dolarech, tedy v přepočtu 280 000 korunách, aktuální verze u nás začíná na akční ceně 240 tisíc korun.

Rozdílná však bude nabídka motorů. V USA se Versa Note prodávat s šestnáctistovkou o výkonu 109 koní kombinovanou s převodovkou CVT, v Japonsku už bylo zveřejněno, že model dostane tříválec 1,2 litru v atmosférickém i přeplňovaném provedení. Obě pohonné jednotky se zřejmě dostanou i na náš trh v kombinaci s manuální skříní. Přeplňovaný motor známe třeba z Nissanu Micra. V Ženevě by mohl nový note dostat také malý turbodiesel.





Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.