Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan X-Trail: bezpečný kočárek

  14:30aktualizováno  14:30
Vybíráte si auto také s ohledem na to, jak dokáže ochránit vaší drobotu? Na první pohled mohutné SUVčko Nissanu má sice jen čtyři hvězdy z crashtestu EuroNCAP, dokáže ale dobře ochránit dětskou posádku.

Crashtest Nissan X-Trail | foto: EuroNCAP

Čtyři hvězdičky za ochranu posádky nejsou zrovna ohromujícím výsledkem. Menší brácha a evropský bestseller s nevyslovitelným jménem Qashqai dosáhl na plný počet pěti hvězdiček za úplně nejlepší výsledek nárazového testu v historii ...více

X-trail si ale z laboratoří, kde autům programově ubližují, odváží pochvalu a čtyři hvězdičky z maximálních pěti za ochranu dětí v doporučené autosedačce FAIR G0/1 ISOFIX.

Nissan X-Trail s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou při čelním nárazu ztrácel body za nedostatečnou ochranu hrudníků cestujících vpředu. Nohám šoféra a spolujezdce také hrozí poranění od přístrojovky. Ochranu posádky v případě bočního nárazu zvládá na výbornou.

Jak vidno, ani na pohled neohrožený "teréňák" neznamená automaticky dokonalé bezpečí. Což ostatně potvrzují také výsledky konkurence. Mezi auty do lehkého i těžkého terénu se pětihvězdičková auta začala objevovat častěji až v posledních letech.

Mohutnost japonského SUVčka je na škodu při hodnocení přívětivosti k chodcům. V případě střetu s člověkem mu x-trail poskytuje průměrnou dvouhvězdičkovou ochranu.

Nutno zdůraznit, že EuroNAP řadí X-Trail mezi "malé" teréňáky.

Nissan  X-Trail v crashtestu
ochrana posádky 4**** (max. 5)
ochrana dětí 4**** (max. 5)
ochrana chodců 2* (max. 4)
použitá autosedačka pro dítě (1,5 roku) FAIR G0/1 ISOFIX RWD
použitá autosedačka pro dítě (3 roky) FAIR G0/1 ISOFIX FWD

Když v roce 2002 rozbíjeli jeho předchůdce, byly výsledky stejné (4 hvězdy a 2 hvězdy, ochrana dětí nebyla hodnocena).

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.