Čtyři hvězdičky za ochranu posádky nejsou zrovna ohromujícím výsledkem. Menší brácha a evropský bestseller s nevyslovitelným jménem Qashqai dosáhl na plný počet pěti hvězdiček za úplně nejlepší výsledek nárazového testu v historii ...více
X-trail si ale z laboratoří, kde autům programově ubližují, odváží pochvalu a čtyři hvězdičky z maximálních pěti za ochranu dětí v doporučené autosedačce FAIR G0/1 ISOFIX.
Nissan X-Trail s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou při čelním nárazu ztrácel body za nedostatečnou ochranu hrudníků cestujících vpředu. Nohám šoféra a spolujezdce také hrozí poranění od přístrojovky. Ochranu posádky v případě bočního nárazu zvládá na výbornou.
Jak vidno, ani na pohled neohrožený "teréňák" neznamená automaticky dokonalé bezpečí. Což ostatně potvrzují také výsledky konkurence. Mezi auty do lehkého i těžkého terénu se pětihvězdičková auta začala objevovat častěji až v posledních letech.
Mohutnost japonského SUVčka je na škodu při hodnocení přívětivosti k chodcům. V případě střetu s člověkem mu x-trail poskytuje průměrnou dvouhvězdičkovou ochranu.
Nutno zdůraznit, že EuroNAP řadí X-Trail mezi "malé" teréňáky.
Nissan X-Trail v crashtestu | |
ochrana posádky | 4**** (max. 5) |
ochrana dětí | 4**** (max. 5) |
ochrana chodců | 2* (max. 4) |
použitá autosedačka pro dítě (1,5 roku) | FAIR G0/1 ISOFIX RWD |
použitá autosedačka pro dítě (3 roky) | FAIR G0/1 ISOFIX FWD |
Když v roce 2002 rozbíjeli jeho předchůdce, byly výsledky stejné (4 hvězdy a 2 hvězdy, ochrana dětí nebyla hodnocena).