Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Z - nový sporťák v retro stylu

  12:01aktualizováno  12:01
Japonská automobilka Nissan přichází s futuristickým sportovním vozem nazvaným Z. Hravý koncept vzbudil na autosalónu v Detroitu takovou odezvu, že se už od příštího roku začne prodávat ve Spojených státech. Cílem automobilky bylo maximálně snížit cenu, což se podařilo na 30 tisíc dolarů.

První koncept Z ještě striktně kopíroval linie historického Datsunu 240Z z roku 1970, poslední verze už míří do budoucnosti. Z původního Datsunu zůstaly prověřené součásti jako koncepce motoru vpředu s pohonem zadních kol, dvě sedadla, šestiválcový agregát pod kapotou.

Nezávisle zavěšená dvacetipalcová kola, obutá do nízkoprofilových pneumatik 255/35 vpředu a 275/35 vzadu, nízké těžiště a dlouhý rozvor mají zajistit zážitek z jízdy srovnatelný s formulí 1.

Pohon obstará 3,5 litrový vidlicový šestiválec řady VQ o výkonu 260 koní (jeho úspornější třílitrová verze je známá třeba z Maximy). Tvůrci vozu předpokládají, že sporťák zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 6 sekund (z manuální převodovkou). 

V Evropě se Nissanu Z dočkáme v roce 2003, tedy o rok později než ve Spojených státech. Za Atlantikem bude stát 30 tisíc dolarů, u nás v přepočtu kolem 1,1 milionu korun.

Starý Datsun se novinářům představil v roce 1969. Tehdy byl vybaven řadovým šestiválcem 2,4 litru o výkonu 151 koní a zrychloval na stovku za 9 sekund. Stál 3500 dolarů.  Doslova přes noc se stal hitem a čekací doby se protáhly až na půl roku.

Legendární Datsun 240Z

Nissan Z

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.