V roce 2012 by se měl nový vůz na elektřinu dostat i do Česka. Podle PR manažerky Nissanu Martiny Jiráskové ale bude záležet na mnoha faktorech. O ceně novinky zatím Japonci nechtějí hovořit.
Pravděpodobně bude dražší než dieselové modely, kalkulaci pro Evropu ale nastíní až prodeje v USA a Japonsku.
Automobilka zvažuje i jiné možnosti. "Testuje auta na palivové články, vyvíjí hybridní motory, ale hodně daleko je právě ve vývoji lithiumiontových baterií," uvedla Jirásková. Také díky alternativním modelům a třinácti plánovaným užitkovým modelům chce Nissan v následujících pěti letech každoročně zvyšovat zisk o pět procent a v roce 2012 dosáhnout na milion prodaných užitkových vozů.
Kancelář budoucnosti - dodávka
Automobilka do Brna přivezla mimo jiné koncept dodávky NV200. Lehce futuristické auto uvedla premiérově už loni na podzim na tokijském veletrhu. Sám Nissan mluví o kombinaci dodávky a mobilní kanceláře. Uvnitř vozu je totiž patentovaný posuvný úložný box, který je při jízdě skryt v zavazadlovém prostoru. Po příjezdu do cíle se pomocí hydraulických pístů vysune a uvolněný prostor se přemění na mobilní kancelář.
Z boku dodávky se spustí stolek pro počítač, připravené jsou také dva LCD monitory. Sedadlo spolujezdce se otáčí dozadu a obrací ke stolku. Prazvláštní dodávka je vybavena ledničkou, výklopným umyvadlem a nádržemi na vodu. Elektřinu obstarávají solární panely na střeše.
Vnitřní zpětné zrcátko nahradil malý barevný displej. V interiéru jsou buď vytvrzené lehké plasty, nebo pogumovaná tkanina. Podlaha je z ebenového dřeva.
Pojizdnou kancelář pohání ekologicky šetrný benzinový motor. Disponuje řadou bezpečnostních systémů vycházejících z firemní koncepce Safety Shield (ochranný štít), například kamerovým systémem umožňujícím pohled dozadu (Back View Monitor) a asistenčním systémem kontroly vzdálenosti (Distance Control Assist System).