Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Test nosičů na kola: nejlepší jsou ty na tažné zařízení

Švýcarský autoklub TCS otestoval celkem 12 nosičů na kola za auto. Doporučení je jednoznačné: vyhněte se těm, které se upevňují na páté dveře. Podle autoklubu se vyplatí pořídit dražší model, který se montuje na tažné zařízení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vozil jsem kolo na střešním nosiči. Pravda, bylo pouze jedno. Testoval jsem přitom cca čtyři měsíce spotřebu auta. Rozdíl s jedním kolem na střeše a bez kola jen s příčníky byl cca 0,2-0,4 l nafty. Je ale možné, že se dvěma koly to bude víc.???

0 0
možnosti

Jedna poznámka k tématu vyšší spotřeby při variantách střecha // za auto:

Nejsem si úplně jistý, zda je pravda, co se ve článku uvádí o vyšší spotřebě při kole na střeše. Pochopitelně spotřeba vzroste v obou případech - ať už dáte kolo na střechu nebo za auto.

Četl jsem onehdy jeden článek, kde přímo měřili, o kolik ta spotřeba vzroste - byl to nějaký německý časopis (testované auto byl nějaký kombík mercedes) a paradoxně jim vyšlo, že kolo v držáku za autem zvýšilo spotřebu trochu víc, než kolo na střeše! Nicméně výsledky byly myslím celkem vyrovnané.

Moc se mi to tehdy na první přečtení nezdálo, ale když o tom člověk začne trochu přemýšlet, tak to nějaký smysl dává. Za autem se kolo sice veze "v zákrytu", nicméně i tam vzduch proudí a narušení proudění v těchto místech pozmění obtékání celého auta (tedy i v oblastech před tím kolem). To je jedna a věc a druhá je ta, že v držáku za autem vezete kolo "kolmo ke směru jízdy", a tedy části kola (trubky rámu, pláště) vytváří daleko větší brzdící plochu (účinnou plochu, která musí být obtékaná) než když kolo vezete na střeše. (Pozn. pro šťouraly - tento druhý efekt pravda neplatí tak úplně právě díky tomu prvnímu efektu - třeba zadní kolo-plášť se sice na střeše veze za tím předním, ale obtékané musí být taky... nicméně třeba pro rámové trubky to platí dobře.) Šlo by to asi změřit poměrně přesně v nějakém aerodynamickém tunelu, no a nebo to vyzkoušet v reálu - ovšem s přesným (tedy ne tím z výroby - z dat řídící jednotky) měřičem spotřeby. Což v tom testu snad měli. Samozřejmě tam pak ale hrozí, že změna podmínek (třeba vítr) výsledky toho testu zkreslí.

Každopádně sám jsem si z toho vyvodil to, že upřednostnit držák na tažné oproti držákům na střeše pouze kvůli spotřebě nemá patrně smysl. Nicméně osobně přesto uvažuji o jeho koupi a sice kvůli snazší manipulaci (naložení vyložení kol).

0 0
možnosti

Mám Wjenzeka, česká výroba, soukromník, malá firmička na Ostravsku, a naprostá spokojenost.

0 0
možnosti

Před pěti rokama jsem koupil v Lídlu nosiš na kouli na dvě kola za dva tisíce.Ten samý se prodával v Globusu za čtyři tisíce.Udělal jsem na něm malý zpevnění a jištění na přídavný zámek proti krádeži kola a slouží k plné spokojenosti.Jezdím po celé republice a nedám na něj dopustit.Už bych nosič na střechu nechtěl.Je s tím úplně jiná jízda.

0 0
možnosti

My vozili kola vždy na střeše. Teď máme dva roky SUV a 3 týdny elektrokola, každé váží 30 kg. A fakt to sám na střechu nedám. Takže dnes v 10,00 přebírám Fold 3 od Thule na tažném. Ale když jsem vezl na střeše 2x ten náklad, tak jsem se v zatáčce bál.

0 0
možnosti

Kola do auta a je po problému. Ať je nosič kde chce, po delší jízdě za deště je kolo jak koule špíny.

2 1
možnosti

Bezva rada. Ale jen pokud nemáte třeba děti, nebo když máte dlouhého tranzita......

1 0
možnosti

M90a29r33i96o 69P60e38t35r61ů

13. 6. 2017 12:51

"Doporučení je jednoznačné: vyhněte se těm, které se upevňují na páté dveře" .... a následuje reklamní video na nosič Thule na páté dveřeR^

1 0
možnosti

To je jeste v pohode. pred par dny psali ve sportovni sekci o tom, jak Sparta lovi posily ... a v clanku reklama na rybarske potreby :)

1 0
možnosti

Nejmenovaný malý soused z Boleslavy v kombíku - rekord mám 3 lidi, 4 kola plus bagáže a zásoby na týden. Vše uvnitř. :-)

1 0
možnosti

To je solidni. Ale v Somalsku by se tam vlezli vsichni.

0 0
možnosti

Sobi 20 šlo normálně složit do kufru.

2 0
možnosti

To ano, ale zase se na tom nedalo jezdit )))

4 0
možnosti

"...se stoupající rychlostí roste spotřeba exponenciálně." - jak přišel autor na tenhle blábol? Že by další produkt humanitního vzdělání :)

Výkon potřebný na překonání aerodynamického odporu roste s rychlostí zhruba s 3. mocninou. Exponenciální a mocninná funkce je dost něco jiného.

3 0
možnosti

Už několikrát mne zarazilo, že o věcech ryze technických píší lidé bez nejzákladnějšího technického vzdělání, u kterých si nejsem jist, že vůbec mají řidičák.

A pokud ano, netuší, co se děje s jejich autem poté, co otočí klíčkem.

"Novináři" píší nepřehledně, s gramatickými chybami a o něčem, o čem nemají tušení.

Čte to po nich někdo, nebo to jde rovnou ven?

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...