Autotesty
Sledovat další díly na iDNES.tvPlastové pásky s výstupky, které se na kola upevňují kolmo na běhoun, se dají koupit od 150 korun (sada čtyř pásků). Provléknou se ráfkem a přepásá se s nimi pneumatika. Mají pomoci na krizových pár metrů. Pak je stačí přestřihnout. Jenže my narazili na jinou potíž.
Fotogalerie |
Pásky jsme koupili ve čtvrtek 10. ledna ráno a nechali je v redakci, v pátek odpoledne jsme je uložili do kufru auta s tím, že je v sobotu vyzkoušíme. V mrazivé noci a ledovém dni na horách ovšem v kufru promrzly natolik, že zkřehly a už při instalaci nám jeden praskl, zbytek se po snadné instalaci přetrhal po prvním protočení kola. Ze závěje jsme se nakonec dostali díky síle paží ostatních.
Při druhém pokusu jsme zkusili podomácku vyrobenou alternativu plastových pásků. Idea je stejná, řetěz z hobbymarketu navlečený na delším šroubu a zašitý do popruhu s rychlospojkou. Instalace je stejně rychlá a navíc se hodí na kola většiny velikostí na rozdíl od klasických sněžných řetězů. Na jednorázové vyproštění nám to stačilo.
Větvičky, koberečky, písek
Pokud se kola při rozjezdu do kopce beznadějně protáčejí a vy nemáte po ruce vůbec nic, zkuste rozjezd na dvojku. Když se uprostřed stoupání začnou kola beznadějně protáčet a vozidlo zastaví, můžete zkusit vůz otočit a zdolat kopec na zpátečku.
Na kluzkém povrchu jen minimálně přidávejte plyn, jinak se kola „utrhnou“ a začnou se protáčet. Pro rozhodující cuknutí, které potřebujete pro rozjezd, je třeba mít neklouzavou podložku. Je tedy nutné podklad něčím zdrsnit.
Pokud je poblíž nějaké obydlí, zkuste „vyžebrat“ trochu písku a podsypat s ním poháněná kola. V lese stejně poslouží jehličnaté větvičky. Použít se dají také koberečky, které máte v autě, textilní se tím ovšem často zničí.