Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová aliance pro vývoj motorů je na světě

  9:41aktualizováno  9:41
Masivní úsporu nákladů by měla přinést spolupráce třech spřízněných automobilek při vývoji nových motorů. V neděli koncerny DaimlerChrysler, Hyundai a Mitsubishi potvrdily vznik nové firmy, ve které budou vyvijet motory společnými silami. Odpovědnost za konstrukci nových jednotek má Hyundai, proto lze z trochou nadsázky konstatovat, že i příští Mercedesy budou jezdit s agregáty tohoto jihokorejského výrobce.

Které konkrétní modely budou novými hliníkovými motory přesně vybavovány není zatím jasné. Lze čekat, že půjde zejména o vozy pro americký trh, jelikož sídlo v neděli vzniklého joint-venture bude v USA.

Nové celohliníkové motory o objemu 1,8, 2,0 a 2,4 litru budou využívat nejmodernějších technologií všech tří značek, což by mělo být výraznou zbraní v lítém konkurenčním boji. První agregát vyrobí jihokorejské Hyundai již v březnu 2004, DaimlerChrysler a Mitsubishi navážou se zhruba ročním zpožděním.

Důvod, proč zrovna tyto tři automobilky spojily síly, je zřejmý - majetkové provázání. DaimlerChrysler totiž drží v Mitsubishi 37 procent a ve společnosti Hyundai má desetiprocentní podíl.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.