Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Astra vyrazí dobývat trhy příští rok

  15:03aktualizováno  15:03
Válka automobilek v segmentu malých aut během příštích dvou let přeroste v litý boj. Svědčí o tom mimo jiné i nebývalá aktivita výrobců v oblasti vývoje nových generací svých nejprodávanějších modelů.Nezapomeňte na zajímavou fotogalerii!!!!!!

Volkswagen vyšle do boje nový Golf páté generace a  jeho sestřenice, nová Audi A3, se jenom třese na souboj s BMW řady 1 (jehož fotografie už také proběhly motoristickým tiskem). Nejzajímavějším "kompaktem" se však, alespoň dle několika málo uveřejněných fotografií, prozatím  jeví nový Opel Astra.

Svou premiéru by si měl odbýt na frankfurtském autosalonu v roce 2003. Několik fotografií se však dostalo na veřejnost už nyní.Jako první oficiální fotografii Opel zveřejnil studii malého sportovního kupé-kabrioletu, který by měl konkurovat veleúspěšnému Peugeotu 206CC.

Definitivní jméno tohoto "kočkolapu" bude oznámeno později. Jeho vzhledu se však můžeme obdivovat už dnes.  Okouzlující dvoumístné vozítko s elektro-hydraulickým systémem stahování pevné střechy (stejné jako u Mercedesu SLK,  Peugeotu 206CC/307CC, nebo úplně nově u Nissanu Micra). Tento prvek považují u GM za základní předpoklad úspěchu tohoto nového sporťáčku. Opel chce  tímto, prozatím bezejmenným, vozem dobýt až 20% trhu s kabriolety. Výrobu svěří francouzské karosářeké firmě Grupe Henri Heuliez SA.


Vrátíme-li se k nové Astře, můžeme konstatovat, že ji nebude chybět sportovní a dynamický styl. Opět nám trochu povyroste, stejně jako valná většina konkurentů. Po technické stránce si  nebude moci dovolit zaostávat za konkurencí. Obzvláštní pozornost bude při konstrukci věnována naftovým variantám nové Astry. Nebudou samozřejmě chybět nejmodernější technologie, které ve spolupráci s pokročilou elektronikou, budou pečovat o komfort cestujících a v neposlední řadě především o jejich bezpečnost.

Rodina vozů Astra bude jako obvykle velmi rozsáhlá a bude schopna, jako vždy, uspokojit nejrozličnější požadavky zákazníků. Bojová síla Astry se tak vyrovná Renautu Mégane II (vítěze soutěže "Car of the year" 2003) Peugeotu 307 apod. Francouzský lev Peugeot 307 ("Car of the year" 2002) má však před svými soupeři náskok téměř jednoho roku, ve kterém francouzský výrobce uvedl na trh jednu z nejkomplexnějších nabídek vozů vycházejících z jediného modelu. Jeho soupeři jsou v tomto ohledu teprve "na půli cesty", Astra vlastně  ještě před  jejím začátkem. ¨

Dalšími zdatnými konkurenty budou Astře samozřejmě japonští výrobci, Toyota Corolla a Honda Civic dnes velmi těží ze zpoždění které nabrali německé automobilky v obměňování svých "kompaktů". Ford už víceméně nedokáže se svým "postarším" Focusem odrážet útoky nových, či ohlášených modelů a raději ohlásil uvedení jeho nové generace na rok 2004, které bude dělat "předvoj" MPV Focus Fusion (jistě ne nepodobný Focusu C-Max) už v roce 2003. Pokles zájmu o Golf řady IV donutil managery u VW  prodloužit vánoční prázdniny ve svých továrnách a jistě se už nemohou dočkat oficiálního uvedení jeho nové generace.


Astra tedy vyrazí do boje s omlazenými konkurenty, poznamenejme ještě, že její konečná podoba se může nepatrně lišit od toho co vidíte na obrázcích ve fotogalerii (za jejichž zhoršenou kvalitu se omlouváme). Jako obvykle budou v nabídce: sedan, MPV, hatchback (3/5 dveří), kombi a samozřejmé coupé-roadster, který by chtěl Opel pojmenovat Manta (na počest sportovního Opelu ze 70. let). 

Opel Astra 1

Opel Astra - zezadu

Opel Astra 2

Opel Astra

Opel Astra combi

Opel Astra CC

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.