Nová Astra vyrazí dobývat trhy příští rok

  • 11
Válka automobilek v segmentu malých aut během příštích dvou let přeroste v litý boj. Svědčí o tom mimo jiné i nebývalá aktivita výrobců v oblasti vývoje nových generací svých nejprodávanějších modelů.Nezapomeňte na zajímavou fotogalerii!!!!!!

Volkswagen vyšle do boje nový Golf páté generace a  jeho sestřenice, nová Audi A3, se jenom třese na souboj s BMW řady 1 (jehož fotografie už také proběhly motoristickým tiskem). Nejzajímavějším "kompaktem" se však, alespoň dle několika málo uveřejněných fotografií, prozatím  jeví nový Opel Astra.

Svou premiéru by si měl odbýt na frankfurtském autosalonu v roce 2003. Několik fotografií se však dostalo na veřejnost už nyní.Jako první oficiální fotografii Opel zveřejnil studii malého sportovního kupé-kabrioletu, který by měl konkurovat veleúspěšnému Peugeotu 206CC.

Definitivní jméno tohoto "kočkolapu" bude oznámeno později. Jeho vzhledu se však můžeme obdivovat už dnes.  Okouzlující dvoumístné vozítko s elektro-hydraulickým systémem stahování pevné střechy (stejné jako u Mercedesu SLK,  Peugeotu 206CC/307CC, nebo úplně nově u Nissanu Micra). Tento prvek považují u GM za základní předpoklad úspěchu tohoto nového sporťáčku. Opel chce  tímto, prozatím bezejmenným, vozem dobýt až 20% trhu s kabriolety. Výrobu svěří francouzské karosářeké firmě Grupe Henri Heuliez SA.


Vrátíme-li se k nové Astře, můžeme konstatovat, že ji nebude chybět sportovní a dynamický styl. Opět nám trochu povyroste, stejně jako valná většina konkurentů. Po technické stránce si  nebude moci dovolit zaostávat za konkurencí. Obzvláštní pozornost bude při konstrukci věnována naftovým variantám nové Astry. Nebudou samozřejmě chybět nejmodernější technologie, které ve spolupráci s pokročilou elektronikou, budou pečovat o komfort cestujících a v neposlední řadě především o jejich bezpečnost.

Rodina vozů Astra bude jako obvykle velmi rozsáhlá a bude schopna, jako vždy, uspokojit nejrozličnější požadavky zákazníků. Bojová síla Astry se tak vyrovná Renautu Mégane II (vítěze soutěže "Car of the year" 2003) Peugeotu 307 apod. Francouzský lev Peugeot 307 ("Car of the year" 2002) má však před svými soupeři náskok téměř jednoho roku, ve kterém francouzský výrobce uvedl na trh jednu z nejkomplexnějších nabídek vozů vycházejících z jediného modelu. Jeho soupeři jsou v tomto ohledu teprve "na půli cesty", Astra vlastně  ještě před  jejím začátkem. ¨

Dalšími zdatnými konkurenty budou Astře samozřejmě japonští výrobci, Toyota Corolla a Honda Civic dnes velmi těží ze zpoždění které nabrali německé automobilky v obměňování svých "kompaktů". Ford už víceméně nedokáže se svým "postarším" Focusem odrážet útoky nových, či ohlášených modelů a raději ohlásil uvedení jeho nové generace na rok 2004, které bude dělat "předvoj" MPV Focus Fusion (jistě ne nepodobný Focusu C-Max) už v roce 2003. Pokles zájmu o Golf řady IV donutil managery u VW  prodloužit vánoční prázdniny ve svých továrnách a jistě se už nemohou dočkat oficiálního uvedení jeho nové generace.


Astra tedy vyrazí do boje s omlazenými konkurenty, poznamenejme ještě, že její konečná podoba se může nepatrně lišit od toho co vidíte na obrázcích ve fotogalerii (za jejichž zhoršenou kvalitu se omlouváme). Jako obvykle budou v nabídce: sedan, MPV, hatchback (3/5 dveří), kombi a samozřejmé coupé-roadster, který by chtěl Opel pojmenovat Manta (na počest sportovního Opelu ze 70. let). 

Opel Astra 1

Opel Astra - zezadu

Opel Astra 2

Opel Astra

Opel Astra combi

Opel Astra CC