Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová auta jsou díky kilům nebezpečnější okolí

  14:15aktualizováno  14:15
Podle studie ohrožují moderní auta okolí více než staré typy. Na vině je větší váha.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Moderní automobily jsou při kolizi pro posádky jiných vozidel nebezpečnější, než byla starší auta, vyplývá z nové britské studie.

Důvodem je hlavně vyšší váha. Vlastní posádku jsou ale schopné mnohem lépe ochránit, než tomu bylo u starších modelů.

Porovnáním statistik experti zjistili, že řidiči, do jejichž vozu narazil automobil registrovaný v letech 2000 až 2003, mají o 46 procent vyšší pravděpodobnost, že zemřou, než pokud do nich narazí vůz registrovaný v letech 1988 až 1991.

Tento fakt podle britské národní Laboratoře pro výzkum dopravy vysvětluje, proč se nesnižuje počet mrtvých v automobilech při dopravních nehodách, i když celkově se počet obětí dopravních nehod snížil o více než šest procent za posledních sedm let.

Mimo jiné kvůli bezpečnostním prvkům jsou dnešní automobily podle laboratoře v průměru o pětinu těžší než před deseti lety.

Na hmotnosti přidávají i požadované výkonnější motory. Například dnešní VW "Brouk" je o půl tuny těžší, než byl stejný model v roce 1976, a je také delší, vyšší a rychlejší.

Dnešní automobily mají mnohem lepší výsledky v bezpečnostních testech, než měly starší typy. Ale tyto testy měří jen to, jak automobil ochrání vlastní posádku nebo chodce. Nezjišťují, jakou škodu způsobí jinému vozidlu, konstatují experti ve zprávě o svém výzkumu.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.