Nová auta jsou díky kilům nebezpečnější okolí

  14:15aktualizováno  14:15
Podle studie ohrožují moderní auta okolí více než staré typy. Na vině je větší váha.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Moderní automobily jsou při kolizi pro posádky jiných vozidel nebezpečnější, než byla starší auta, vyplývá z nové britské studie.

Důvodem je hlavně vyšší váha. Vlastní posádku jsou ale schopné mnohem lépe ochránit, než tomu bylo u starších modelů.

Porovnáním statistik experti zjistili, že řidiči, do jejichž vozu narazil automobil registrovaný v letech 2000 až 2003, mají o 46 procent vyšší pravděpodobnost, že zemřou, než pokud do nich narazí vůz registrovaný v letech 1988 až 1991.

Tento fakt podle britské národní Laboratoře pro výzkum dopravy vysvětluje, proč se nesnižuje počet mrtvých v automobilech při dopravních nehodách, i když celkově se počet obětí dopravních nehod snížil o více než šest procent za posledních sedm let.

Mimo jiné kvůli bezpečnostním prvkům jsou dnešní automobily podle laboratoře v průměru o pětinu těžší než před deseti lety.

Na hmotnosti přidávají i požadované výkonnější motory. Například dnešní VW "Brouk" je o půl tuny těžší, než byl stejný model v roce 1976, a je také delší, vyšší a rychlejší.

Dnešní automobily mají mnohem lepší výsledky v bezpečnostních testech, než měly starší typy. Ale tyto testy měří jen to, jak automobil ochrání vlastní posádku nebo chodce. Nezjišťují, jakou škodu způsobí jinému vozidlu, konstatují experti ve zprávě o svém výzkumu.

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Do zimního už máte mít přezuto. Víte, jak zimní gumy poznáte?

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Velikán zatčen, zatajil prý miliardu. Spíš však odnesl boj o moc v Nissanu

Carlos Ghosn

Francouzská automobilka Renault jmenovala dočasnou správu firmy. Správní rada se zdržela odvolání zadrženého Carlose...

Najdete na iDNES.cz