Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová česká motorka Blata míří do prodeje, vývoj stál 100 milionů Kč

  16:41aktualizováno  16:41
Tisíce motocyklů jezdících po světě by měly mít v budoucnu na nádrži značku blanenského výrobce. Firma Pavla Blaty právě představila nový stroj o objemu 125 kubických centimetrů, který vyvinula přímo jeho továrna.

Pavel Blata představuje novou motorku Blata 125, jejíž výroba právě odstartovala | foto: Radek Miča, MAFRA

Motocykl ale uvedl se zpožděním, podle původních plánů měla blanenská továrna Blata vyrobit už v loňském roce tři tisíce kusů. Nakonec ale vzniklo jen asi třicet motorek. Podnik letos plánuje výrobu tří tisíc kusů nového motocyklu, které se budou prodávat většinou na zahraničním trhu.

Stavba nového závodu výrobce motocyklů Blata v blanenské průmyslové zóně se zatím odsouvá. Minimálně příští dva roky jej společnost nezačne budovat. Mimo jiné i kvůli stomilionové investici do nového silničního motocyklu, který výrobce včera představil. V současné továrně by měli dělníci během letoška zkompletovat tři tisíce kusů nové motorky, zároveň ale výrazně omezí výrobu minimotorek, se kterými Pavel Blata před lety prorazil na trhu.

Zatímco v minulosti firma vyrobila až deset tisíc minimotorek ročně, loni to bylo dva a půl tisíce strojů. A letos to bude podle Pavla Blaty jen asi patnáct set takzvaných "minibiků". "Budou ale ve vyšší kvalitě," podotkl Blata.

O novém silničním motocyklu mluví Blata už několik let. Jeho výroba ale nabrala zpoždění. Déle jí trvalo vyřizování dokumentů a také konstrukce stroje.

Blata nevyloučil, že se firma dostane i k silnějším strojům než k těm s kubaturou 125 krychlových centimetrů a výkonem 15 koní. "Bude ale záležet na prodejích nynějšího modelu," poznamenal.

Za nový motocykl z blanenské továrny zaplatí zájemci přibližně devadesát tisíc korun.

Firma počítá s tím, že se jí stomilionová investice do vývoje nové motorky rychle vrátí. Už několik let se jí nedaří překročit hranici tržeb 100 milionů korun, především kvůli padělatelům jejich miniaturních motocyklů, kteří jí v minulosti způsobili ztráty ve stovkách milionů. Pavel Blata míní, že díky novému motocyklu by se mohla společnost přes pomyslnou hranici přehoupnout.

Blata 125

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.