Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová česká motorka: Blata Origami B2

aktualizováno 
Model Origami B1 dostal blanenskou Blatu na výsluní minibikové scény. Nyní se dočkáváme zbrusu nového Origami B2.

Blata Origami B2 victory Kit | foto: Blata

Opticky vychází "bé-dvojka" z předchozího modelu, ovšem technicky je vypiplaná k ještě větší dokonalosti. Rám má pozměněnou geometrii, která by měla zajistit ještě snadnější překlápění stroje v zatáčkách.

Novinka přiváží revoluční novinku v podobě hydraulicky ovládaných brzd, jako mají velké stroje, dokonce ve variantě "všechno radiální". A když už v té zatáčce budete a najedete na nějaký hrbol, určitě oceníte sériově montovaný, do 21 poloh nastavitelný tlumič řízení.

Aby si tu správnou jízdní polohu našel každý, na to má nová blata přichystané polohovatelné stupačky, a aby se co nejméně musel měnit "spotřební materiál", má zadní rozetu z leteckého duralu.

Blata Origami B2 je již v prodeji, a to hned ve dvou verzích: Standard a Victory Kit. Opticky jsou stejné (hodně se dbalo na barevné sladění kapot a detailů), ale rozdíl je v motoru: ten standardní dává z dvoudobého motůrku o objemu 39,8 cm3 plněného karburátorem Dell‘Orto PHVB 19 (benzin Natural 98 se syntetickým olejem 1:40) výkon 13 koní při 12 300 otáčkách a krouticí moment 8,1 Nm při 12 tisících otáčkách, zatímco kitový motor vybavený také jiným výfukem "umí" 14,5 koně při 11 700 a 8,6 krouticích newtonmetrů při 10 900 otáčkách. Na 25kilového prcka to rozhodně není špatné...

Ceny na českém trhu byly stanoveny následovně: za standardní verzi dáte 56 999 Kč, vyladěná Victory Kit vyjde na 66 999 Kč.

Není to málo, ale za své peníze dostáváte špičkové závodní nářadí. A pokud si nemůžete nebo nechcete dovolit vydat takovou sumu, tak Blata vyprodává poslední kusy původní Origami B1.

VÍCE ČTĚTE V 45/08 VYDÁNÍ ČMN

Autoři:


Témata: Blata, peníze, jízdné


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidson
Tajná láska harleyářů bude v Praze. S bratry se prala o motorku

Karen Davidsonová je celebrita světového formátu, aspoň mezi motorkáři. Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa projede Prahou, samozřejmě na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.