Statistiky jsou navíc patrně v mnohém zkreslené. Řidiči přišli na to, že je jednodušší se po nehodě domluvit s druhým šoférem než přijít o body.
Řidiči se dohodnou
"Prostě jsme se dohodli. Já mu vjel utahaný z celodenního jednání a střízlivý z vedlejší do hlavní, drcli jsme se, a on měl zase vypito, i když jel po hlavní. Oba bychom si komplikovali život, srovnali jsme to v hotovosti a jeli jsme si za svém," líčí jeden z řidičů nehodu, která se obešla bez asistence policie.
Dopravní policie je v těchto případech bezmocná. "Zejména pro lidi, pro které je auto nezbytným prostředkem obživy, je vždy jednodušší se dohodnout a zaplatit byť i pár desítek tisíc, než přijít o řidičák," krčí rameny jeden z dopravních policistů.
Ředitele dopravního inspektorátu pražské policie Pavla Švrčulu nicméně potěšil výrazný pokles nehod způsobených pod vlivem alkoholu.
Jen za poslední týden se jejich počet snížil z loňských 19 na čtyři. Do začátku července totiž řidiči na pražských silnicích způsobili asi o 3500 nehod více než v prvním pololetí loňského roku.
Jezdí se pomaleji
"Ve statistikách usmrcených osob při nehodách si Praha stále udržuje primát v nejnižším počtu mrtvých v republice. Ve srovnání s loňským rokem ale nebyl letošní červenec ničím výjimečným," uvedl Švrčula. Nový silniční zákon s několika výhradami Švrčula schvaluje. Řidiči prý jezdí opatrněji a pomaleji.
"Neměli bychom ale zase být úplně velkorysí, všechno v pořádku není," podotkl Švrčula s tím, že by nebylo špatné některé nedostatky ze zákona odstranit.
A co tachometr?
Podíl na snížení počtu nehod má podle všeho i to, že policisté a strážníci striktně hlídají i padesátikilometrovou rychlost, byť malé překročení tolerují.
O snaze řidičů jezdit podle předpisů svědčí i to, že si ve středu přišlo na Letenskou pláň zkontrolovat tachometr vozu přes osm stovek šoférů. ČTĚTE ZDE...