Porsche Boxster

Porsche Boxster | foto: Porsche

Nová hračka pro velké kluky. Porsche Boxster je tu nanovo

  • 53
981 – tohle kódové označení měly posledních šest sedm let desky, ve kterých se ukrývala dokumentace nového porsche. Populární a mnohdy neprávem podceňovaný boxster se dočkal nové generace.

V Züffenhausenu se drželi osvědčené architektury: dvě sedadla, za nimi motor co nejblíž středu a před nápravou. Lepší recept na skvělé nářadí k dovádění zatím nikdo nevymyslel.

Porsche Boxster

Nové Porsche Boxster dostalo výraznější design, který ho víc odliší od tradičního modelu 911. Design karoserie je inspirovaný hybridním supersportem 918 Spyder, který automobilka představila před dvěma roky jako koncept a chystá ho do výroby. Interiér zase vychází z toho v panameře a nejnovější devětsetjedenáctky.

Moc čísel zatím Porsche nezveřejnilo, ví se ale, že nový roadster má mít o šest centimetrů delší rozvor a víc rozkročená kola (vpředu o čtyři centimetry větší rozchod, vzadu o centimetr). Nový boxster bude ale zároveň o 35 kilo hubenější díky nahrazení některých ocelových dílů hliníkovými.

Elektrický posilovač řízení pochází z devětsetjedenáctky (model 991). Na zadní nápravě může být na přání systém Torque Vectoring, který inteligentně rozděluje točivý moment mezi kola.

Přímovstřikový 3,4litrový atmosférický šestiválcový boxer posílil oproti předchůdci v Boxsteru S o pět koní na 315. Tabulky slíbí osmilitrovou spotřebu. Boxster S vystartuje z nuly na stovku za pět sekund.

Základní boxster zase dostane 2,7litr (předchůdce 2,9 l) s výkonem 265 koní, sprint na stovku pak bude o 0,7 sekundy pomalejší.

Kromě manuální šestistupňové převodovky bude v nabídce i dvouspojkový automat PDK se sedmi stupni.

Porsche Boxster

Skládací střecha je látková, její rám z hliníku a hořčíku. Servomotory ji složí za devět sekund až do padesátikilometrové rychlosti.

Naživo se představí třetí generace boxsteru (první měla premiéru v roce 1996, druhá v roce 2004) v březnu na autosalonu v Ženevě, prodej se má rozběhnout v dubnu.