Seat Ibiza

Seat Ibiza | foto: Seat

Nová ibiza je tady, maloval ji designér škodovek

  • 30
Jestli se vám líbila divoká španělka Bocanegra, která se naparovala před měsícem na autosalonu v Ženevě, bude se vám líbit i její sériová podoba. Právě teď Seat vypustil první oficiální obrázky.

Světová premiéra sériové verze ibizy se odehraje na autosalonu v Madridu, který otvírá 23. května, a už od června bude ke koupi na nejvýznamnějších trzích. Na český trh přijde nová ibiza počátkem podzimu. Cena zatím nebyla stanovena.

Nový Seat Ibiza je první sériový model vytvořený pod vedením šéfdesignéra Luca Donckerwolka, který před lety maloval první generace škodovek Octavia a Fabia. Poté šel do Audi a následně k Lamborghini, kde maloval oba stávající modely Murciélago a Gallardo.

Oproti stejnojmenné předchůdkyni ibiza významně narostla. Je o deset centimetrů delší, má větší kufr a stojí na nově vyvinuté podvozkové platformě pro kategorii malých vozů. Ibiza bude první model koncernu Volkswagen, který ji dostane. Automobilka slibuje, že nový podvozek "znamená především zlepšenou stabilitu, pohodlí a mimořádnou úroveň bezpečnosti posádky".

Nový nejmenší seat je 4 052 mm dlouhý, 1 693 mm široký a 1 445 mm vysoký. Rozvor náprav je nyní 2 469 mm dlouhý (+ 7 mm) a přední i zadní rozchod kol je větší o 30, resp. 33 mm, když měří 1 465 mm a 1 457 milimetrů. Kufr pobere na 292 litrů nákladu, což je o 25 víc než u ibizy, která nyní parkuje v autosalonech.

Nabídka ibizy bude bude obsahovat šest motorů: tři benzinové a tři naftové. Benzinové spolupracují s pětistupňovými manuálními převodovkami a mají objemy 1,2 l (51 kW/70 k), 1,4 l (63 kW/85 k) a 1,6 l (77 kW/105 k). Všechny tři vypouštějí méně než 120 g CO2 na 1 kilometr jízdy a všechny zbývající naftové se vejdou pod úroveň 160 g/km.

Maximální výkon nejslabšího TDI 1,4 (59 kW/80 k) zůstává nezměněn, populární jednotka 1,9 TDI bude k dispozici ve dvou provedeních se 66 kW/90 k a 77 kW/105 k. Všechny budou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou.