Žádný z konkurentů nenabízí výhradně trvalý pohon všech kol, bezrámové dveře, ploché motory a nejslabší motorizaci o výkonu 160 koní. Zákazníkům zkrátka chybí srovnání, možná i proto si znamenité a vzhledem k nabízeným kvalitám relativně levné malé subaru nekupují tak, jak by si vedení malé automobilky přálo.
Pokus o zvrat
přijde koncem příštího roku, kdy se představí od základu nová generace. Revolučních změn na použité osvědčené technice se nedočkáme, ovšem zlomem bude koncepce karoserie. Dosavadní sedany a kombíky totiž nahradí - aspoň zpočátku - tří- a pětidveřové hatchbacky, které mají v dnešní době na euroasijských trzích daleko více co nabídnout.
Prostorný hatchback se tak pustí do nových oblastí trhu, do nichž předtím kolo subaru nevjelo; nová impreza se totiž vydá mezi stávající kupce golfů a focusů, které míní přesvědčit zejména větším vnitřním prostorem, plnohodnotným "železem", pohánějícím všechna čtyři kola, a vynikajícími jízdními vlastnostmi, pocházejícími od nízko uloženého těžiště motoru boxer.
Design
bude s největší pravděpodobností vycházet z loňské tokijské studie B5 TPH - mezi podsaditými konkurenty se prožene klínovité monstrum, které rozvíří prach i diskuze na motoristických fórech. Výrazná příď se bude asi podobat současné impreze, možnou definitivní podobu nastínil mj. britský Autoexpress.
Technika
se bude do značné míry podobat té současné - solidní základ nabídky vytvoří opět atmosféricky plněný silný a točivý dvoulitr, doplněný vavřínovými vysoce přeplňovanými verzemi pro budoucí STI a nový speciál pro světová rallye (2009). Další motory se už nyní intenzivně konstruují s pomocí toyoty - nového partnera ve vývoji.
Velký zlom se očekává v roce 2008 - subaru by konečně mělo představit již dlouhé roky slibovaný a stále odkládaný diesel - nová impreza by s ním dostala silné páčidlo na lakomé evropské peněženky. Jak se bude dařit uvidíme již v roce 2008, kdy vstoupí impreza na trh.
Nové legacy bude hybridní
představí se v roce 2009 a s jeho vývojem již nyní intenzivně pomáhá Toyota. Mezi zajímavosti jednoho z nejkonzervativnějších modelů světového trhu bude patřit hybridní pohon, jehož vývoj za pomoci zkušenější toyoty je již ve stádiu praktické použitelnosti, jak dokázala studie B5 TPH, které s pohonem pomáhal malý elektromotor. Současné legacy se dočká pro příští modelový rok faceliftu ve stylu menší imprezy.
SI-Drive - tři auta v jednom
Svůj technologický potenciál předvedlo Subaru v New Yorku, kde se veřejnosti pochlubilo s novým systémem Subaru Intelligent Drive. Ten je jakýmsi dalším stupněm voličů sportovních režimů ať převodovek, či motorů, protože obojí integruje do jediného přepínače.
Subaru B5 TPH: Hybrid do terénu |
Studie Subaru B5 TPH kloubí vše co si moderní doba a řidič žádá: kupé, dravost, sílu, SUV, hybridní pohon... Automobilka, která ortodoxně trvá na tom, že motor s protiběžnými písty musí autu roztáčet všechna čtyři kola, představila na autosalonu v Ženevě čtyři a půl metru dlouhý koncept, který sedí po SUVčkovsku vcelku vysoko nad zemí (20 cm), karoserie se však drží spíše proporcí hatchbacků a vnitřek se hlasí ke kupátkům pro radost. Samozřejmě nesmí chybět klasický symetrický pohon všech kol AWD. Koncept ale musí ukázat víc. Mezi přeplňovaný dvoulitrový benzinový boxer s výkonem 191 kW (260 koní) a kroutícím momentem 343 Nm a automatickou převodovku se proto usadil elektromotor, který vypomáhá 10 kilowatty a 150 newtonmetry se snižováním spotřeby a šetřením životního prostředí. |
Kolečkem mezi předními sedadly si lze u legacy zvolit polohu "Intelligent" pro běžné cestování s co nejmenší spotřebou paliva, případně dva stupně sportovního chování "Sport" a "Sport Sharp".
Ostřejší režimy způsobí přímější reakci na sešlápnutí plynu a také pozdější přeřazování samočinné převodovky. Pokud je legacy vybaveno manuálem, kontrolka na přístrojové desce "radí" s volbou nejvhodnějšího okamžiku k pře-/podřazení. Systém je zatím k dispozici pouze pro přeplňované čtyřválce a atmosférické šestiválce.
WRČivý boxer Impreza, miláček rodiny ...TEST ZDE |