Jména aut, ceny a poslední detaily se občas ladí doslova na poslední chvíli. O cenách se diskutuje do posledních hodin před představením na autosalonu, přiznávají občas - samozřejmě pod podmínkou anonymity - zástupci automobilek. U Alfy Romeo ale dovedli toto umění k dokonalosti. A dopadlo to... Po italsku.
giuliettaAlfa Romeo Giulietta se vyráběla od roku 1954 jako kupé a od roku 1955 jako sedan. Do roku 1964 bylo vyrobeno 192 917 kusů. Design kupé vytvořil Bertone zatímco spider měl na svědomí Pininfarina. Design sedanu byl dílem inženýrů z Alfy Romeo. Nahradila typ 1900 a vystřídal jí model Giulia. Sedan měl místo až pro šest cestujících, pokud si řidič místo předních sedadel zvolil lavici. V roce 1977 prodávala automobilka typ Nuova Giulietta. wikipedia.cz |
Miss Julinka
Alfa Romeo Giulietta se představí naživo v březnu na autosalonu v Ženevě. Právě teď se ale rozhoduje o budoucnosti italské automobilky. Nejčernější prognózy hovoří o tom, že by giulietta byla poslední čistokrevnou alfou, její sestry už by dostaly americkou techniku.
Giulietta vstupuje do nejnabitějšího segmentu na evropském trhu. Momentálně mu neohroženě vládne VW Golf, nově mu bude chtít zatopit třeba Opel Astra. Nová miss své kategorie má míry 435 x 180 x 146 x 263 x 350 (délka x šířka x výška x rozvor v centimetrech x objem kufru v litrech).
Giulietta byla v padesátých letech splněným a dostupným snem mnoha - především italských - milovníků značky, kteří si do té doby nemohli aristokratické alfy dovolit. Na alfisty-srdcaře míří i novinka. Je výrazná jako žádný z konkurentů. Pětidveřový hatchback jasně vyznává sportovní stránku života řidiče. Automobilka slibuje, že nabídne také skvělý komfort a styl.
Do světa vyrazí vybavena čtyřmi základními motory, všechny budou přeplňované. Na výběr bude mezi benziňáky 1.4TB s výkonem 120 koní a 1.4TB MultiAir (170 k) a naftovými agregáty 1.6 JTDM (105 k), 2.0 JTDM (170 k). Kromě standardních manuálních převodovek bude pro silnější motory k mání také čerstvě vyvinutý dvouspojkový automat DDCT.
Chystá se ještě řízná verze Quadrifoglio Verde s motorem 1750 TBi a výkonem 235 koní, poznáte ji podle zeleného čtyřlístku na boku.
V sériové výbavě nechybí systém DNA, známý z menší Alfy MiTo, kterým řidič mění nastavení vozu (řízení, odezva plynu, ESP).
Zemětřesení u Alfy Romeo
Minulý týden se finišovalo s přípravami na uvedení nového modelu Milano. Jenže v průběhu víkendu se začaly objevovat informace, že uveřejnění prvních obrázků a informací o novém modelu se odkládají na neurčito a i se jménem je to nejisté.
Vedení automobilky teď vymýšlí co dál. Přezkoumává se strategie celé značky a všechny projekty jsou "zmrazené". To vše na osobní příkaz Sergia Marchionneho. Alfa Romeo je sice nepostradatelným členem "garáže snů" Apeninského poloostrova, na nostalgii ale v dravé době, kdy jde mnohým automobilkám o bytí, není čas. Dočasně tedy Fiat pozastavil investice do chystaných projektů Alfy. "Musíme pracovat na tom, abychom udělali inteligentní rozhodnutí o budoucnosti Alfy," řekl Marchionne v rozhovoru pro Automotive News.
Podle informací Automotive News dostali plánovači značky za úkol důkladně prozkoumat "banku orgánů" Chrysleru (který teď Fiat ovládá) a zjistit, jak ji využít pro stavbu nástupce Alfy Romeo 159 a plánovaného pokračovatele větší 166. Nejdůležitější je úspora nákladů. Pokud tato varianta vyjde, vyráběly by se oba modely italské značky v severní Americe.
Šéf koncernu zdůraznil, že se Alfa nebude propojovat se značkou Dodge, o čemž se v poslední době spekulovalo. "Dědictví Alfy Romeo a Dodge jsou úplně odlišné a jejich DNA je neslučitelné. Ztratili bychom identitu Alfy Romeo, kdybychom ji chtěli poameričtit,"řekl Marchionne.
Alfa Romeo prodala v loňském roce 103 tisíc aut, v roce 2000 to bylo o sto tisíc víc (203 000). Odhaduje se, že v posledních deseti letech prodělávala mezi 200 a 400 miliony eur ročně.