Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Kia cee'd na první fotce. Prodej začne před létem

  9:11aktualizováno  9:11
Naživo bude nový cee'd k vidění na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nová generace důležitého a velmi úspěšného modelu se dostane do prodeje ve druhém čtvrtletí letošního roku.

Nová Kia cee´d | foto: Kia

Víc informací zatím Kia nezveřejnila. Jisté ale je, že po pětidveřovém hatchbacku určitě dorazí i kombík a stejně jako u předchůdce třídveřový sportovně střižený hatchback. Techniku nový cee'd opět sdílí s koncernovým dvojčetem Hyundaiem i30, který už se představil loni na podzim a do prodeje dorazí co nevidět.

Nový cee'd bude dlouhý přibližně 4,3 metru, pod kapotu se nastěhují stejné motory jako u hyundaie. Prozatím budou čtyři s výkony od 90 do 135 koní, dva jsou atmosférické benzinové, dva turbodiesely, v obou případech má slabší verze objem 1,4 a silnější 1,6 litru.

Šestistupňový manuál doplní v nabídce automatická převodovka se stejným počtem stupňů. Mělo by dojít i na dvouspojkovou převodovku, kterou dostává třeba Hyundai Veloster. Časem se třeba kia dočká i 204koňového přeplňovaného přímovstřikového benziňáku 1,6 litru, který také veloster nyní dostal do nabídky.

Hyundai i30

Podívejte se na novou generaci zde

Podvozek má stejně jako u předchůdce vepředu vzpěry McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení. Nepotvrzují se tedy naštěstí předchozí spekulace o odklonu k jednodušší technice s méně komplikovanou zadní nápravou.

Výroba bude stejně jako u dosavadního modelu probíhat na Slovensku v žilinské továrně koncernu Hyundai-Kia. Start výroby je naplánovaný na duben. Hyundai i30 by měl vyrazit na linku ještě tento měsíc.





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.