Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Kia Magentis ráda klasiku

  14:22aktualizováno  14:22
Velký sedan klasických tvarů a proporcí má pro tradicionalisty v řadách řidičů připravena většina automobilek. Jen žádné výstřelky, řekli si designéři rychle rostoucí korejské automobilky při tvorbě druhé generace Kie Magentis.

Velká kia rozhodně neriskuje, ale dokazuje, že i tradiční kabát může být slušivý.

Tříprostorová karoserie, čtvery dveře, velký kufr a spousta místa pro posádku - klasický recept na auto, které má imagi svého majitele sekundovat, nikoli jej přebíjet.

Příď se, jak bývá u korejských aut mířících na starý kontinent zvykem, snaží přiblížit gustu evropských zákazníků.

Stále je ale ve tváři magentise vepsán jeho původ: asijsky střižená maska s velkým logem uprostřed a vedle ní velká oblá světla bez výraznějšího tvarování. Auto na pohled pár kil přibralo, ploché vysoké boky mu dodávají na mohutnosti a pocitu bezpečí. Pozorné diváky zaujme tvarování okna zadních dveří tzv. "hokejkou" - jedním z nejklasičtějších designérských prvků BMW.

Záď je pravděpodobně nejpovedenější partií auta, je o něco vyšší a mohutnější než dříve. Velká zadní světla, pod nimi výrazná horní hrana nárazníku, nechybí ani dvojice oválných chromových koncovek výfuku - klasické stylistické prvky se podařilo designérům Kie skloubit na jedničku.

Kia Magentis je mladší sestřenicí Hyundaie Sonaty, má tedy i velmi podobné rozměry. Délka druhé generace magentise je 4 735 milimetrů, na šířku má 1805 a na výšku vyrostla na 1480 milimetrů. Posádku zajímá také rozvor, který napoví, kolik prostoru pro ni zbylo uvnitř. Od kolu ke kolu je to v novém magentisu 2720 milimetrů.

Novinka z Koreje tedy povyrostla do všech směrů. Jediné místo, kde konstruktéři ubírali, je přední převis, ve prospěch kabiny jde oproti předchůdci 25 milimetrů místa. Kromě pěti cestujících se do velké kie vejde ještě 420 litrů zavazadel.

Motory v nabídce budou tři, dva z nich rádi benzin, třetí preferuje naftu. To nejsilnější, co půjde do magentise pořídit, bude 2,7 litrový - 188 koňový (138 kW) šestiválec, spotřebovávající 9,2 litru benzinu na každých sto kilometrů jízdy a schopný uhánět až 220 kilometrovou rychlostí.

Druhý benzínový agregát má válce čtyři, dohromady dají objem dva litry a nabídnou 144 koní výkonu (106 kW). Třetí, se stejným objemem i počtem válců (dva litry, čtyři válce), zvolí příznivci dieselů. Common-railové CRDičko nabídne výkon 140 koní (103 kW) a kroutící moment vyvrcholí na 305 newtonmetrech. S motory budou spolupracovat pěti- a šestistupňové manuální a čtyřstupňové automatické převodovky.

Na evropské trhy se nová Kia Magentis poprvé podívá začátkem příštího roku. Ceny prozatím Korejci tají, slibují ale bohatou výbavu, zahrnující mimo jiné stabilizační systém ESP, šestici airbagů nebo parkovací asistent.

Na výběr bude z šestnácti- a sedmnáctipalcových kol, ta menší budou obouvat pneumatiky 205/60, větší pak 215/50. Nový magentis srší sebevědomím, chce se tedy srovnávat se zavedenými vládci své kategorie, kterými je na evropském trhu Ford Mondeo, VW Passat, Peugeot 407, nebo třeba Mazda 6.

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.