Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová laciná škodovka se bude jmenovat Popular, spekuluje se

  13:48aktualizováno  13:48
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - A-Entry, Lauretta, Rapid? Další kolo spekulací o jménu pro novou lacinou škodovku může začít. Do Ženevy nedorazila, a o to víc se o ní na výstavišti Palexpo mluví. Škoda už také naznačuje, jak bude vypadat. U protějšího stánku stojí její dvojče Seat Toledo.

Koncept Škoda MissionL se představil před půl rokem na autosalonu ve Frankfurtu. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škoda představí MissionL ve finální podobě před podzimem, podle informací iDNES.cz to bude ještě před autosalonem v Paříži. Podle zpráv ze zákulisí automobilka zvolila novou strategii a své novinky uvádí mimo velké světové autosalony, stejně jako to už udělala s modelem Citigo.

Už se také stále hlasitěji mluví o jméně nového modelu. Na autosalonu v Ženevě se rozpovídal pro Český rozhlas šéf technického vývoje a člen představenstva Škody Auto Eckhard Scholz.

Bude to rapid, nebo to nebude rapid? "Bude to určitě jedno z těch jmen, která hrají roli v jedné konkrétní diskusi. Je to jméno, které je důležité v historii automobilky, a zároveň byl tento model určitým mezníkem v době, kdy byla vyvinuta a prodávala se první generace rapidu," naznačil Scholz.

"Můj tip je, že když to nebude rapid, tak to bude popular," říká motoristický novinář, redaktor Motožurnálu Petr Jansa. "Já osobně bych si vsadil právě na popular, protože mi tak nějak koresponduje s dalším slavným a dnes žijícím jménem té doby, Škodou Superb, která se už vyrábí ve druhé novodobé generaci. Škoda také potřebuje odlišit evropský model od toho, který vyrábí pod názvem Rapid v Indii," dodává.

Studie zamíří do výroby bez větších změn

Až koncept MissionL zamíří o letních prázdninách do výroby, dostane podle Scholze jiná kola běžnějšího rozměru. "Veškerý interiér, který byl u studie hodně dekorační, bude pojat věcněji a praktičtěji. Na druhou stranu použitím sériového nářadí vzroste preciznost zpracování a jeho solidnost," řekl. "Pokud jde o vnější design studie, bude hotové auto velmi podobné."

Podoba nové škodovky a Seatu Toledo by neměla být tak blízká, jako tomu je u malých trojčat Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii. 

"U citiga a jeho sourozenců je odlišná příď, záď i některé plechové díly, ale vidíme společné rysy této rodiny. V interiéru jsou pak tyto vozy prakticky identické. Pro A- entry (další z pracovních jmen nové Škody – pozn. red.), tedy kompletně nově vyvinutý vůz, se nám podle mě povedla daleko výraznější diference s rozdílným charakterem jednotlivých značek. Rozdíl aut bude daleko markantnější, což je v této třídě důležité," popisuje Scholz. 

Zdůraznil také, že půjde o dva naprosto odlišné vozy. "Je tady ostatně i odlišná pozice obou značek na trhu, jednoznačně se liší i jejich domácí trhy a vnímání těchto aut. Upřímně řečeno, větší problém by byl, kdyby na stejném základě vznikl derivát od Volkswagenu," řekl rozhůasu Scholz. 

Kombi nebude

Scholz také v Ženevě potvrdil, že MissionL bude ve své finální podobě liftback, tedy auto ve stylu octavie s výklopnou velkou zadní částí včetně okna.

Tím je asi vyloučeno provedení kombi. Nabízí se však možnost, zda by se MissionL nemohla dočkat provedení hatchback (podobné konceptu Vision D představenému loni v Ženevě), nebo dokonce malého kupé. 





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Iveco Daily 50C14 valník 5,2m!
Iveco Daily 50C14 valník 5,2m!

r.v. 2006, naj. 255 000 km, diesel
119 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.