Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hranaté sovětské retro: nový luxusní tank ZIL pro Putina

  11:49aktualizováno  11:49
Začátkem září Kreml oznámil, že se nevzdal myšlenky na stavbu oficiálních limuzín určených pro reprezentační účely. Tradiční hranaté zily nebo čajky mají podle představ ruského vedení vytlačit z prezidentských garáží nynější mercedesy.

Limuzína Zil 4112-R, ve které by měl jezdit ruský prezident Putin. | foto: LeftLane.com

Prezidentská kancelář mluví o zcela nově vyvinutém voze. ZIL ale už přispěchal s první nabídkou. Superhranatá limuzína očividně navazuje na klasické papalášské limuzíny z dob Sovětského svazu. 

ZIL 4112-R má být prototyp nové limuzíny, stále ale vypadá jako před desítkami let. Má ostré jednoduché hrany, nízký ponton karoserie a proporce inspirované americkými bouráky sedmdesátých let.

Pro reprezentaci v 21. století dostala nabídka moskevské továrny do Putinovy flotily lakované plastové nárazníky, nové chromové doplňky a světla, která vypadají jak z katalogu tuningových dílů.
 
V "obýváku" v zadní části limuzíny pro čtyři cestující (i s řidičem a bodyguardem vepředu odjede v zilu šest lidí) nechybí televize, minibar nebo čtyřzónová klimatizace. Samozřejmostí je kůže a pravé vzácné dřevo. Další fotky prototypu zde

O pohon se stará 7,7litrový osmiválec s výkonem 400 koní. Ten rozjede staronový prezidentský zil na dvoustovku. Za jak dlouho pak 3,6tunové monstrum z takového kalupu zastaví, se v prvních informacích automobilka nesvěřila. Sílu na kola zadní nápravy přenáší pětistupňový automat Allison.

Výroba má odstartovat v řádu měsíců. Oficiální ceník existovat podle všeho nebude. Cena se určuje v závislosti na specifikaci a požadavcích zákazníka. Třeba pro Putina bude nezbytností pancéřování a další hlavně bezpečnostní vychytávky.





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Rolls Royce 6,6 V12 DAWN
Rolls Royce 6,6 V12 DAWN

r.v. 2016, naj. 1 200 km, benzín
11 490 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.