Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová malá škodovka pro Indii bude od Suzuki

  13:35aktualizováno  13:35
Kombinace jmen Volkswagen A-Star a Škoda Wagon-R budou znalcům aut znít divně. Tyto modely se totiž v Evropě prodávají pod značkou Suzuki. Pro indický trh ale koncern VW jako pětinový vlastník Suzuki vymyslel, že některé modely japonské značky nabídne jako škodovku a volkswagen.

Suzuki Wagon-R je budoucí škodovka | foto: Suzuki

Aby to nebylo tak jednoduché, tak v Indii se suzuki prodávají pod značkou Maruti Suzuki. Když loni Volkswagen koupil 20procentní podíl v Suzuki za 2,5 miliardy dolarů, dostal se také k padesátiprocentnímu tržnímu podílu na indickém trhu. Přitom je to jeden z nejrychleji rostoucích na světě a vehementně se na něj dere třeba korejský Hyundai.

Mezi Wolfsburgem a Hamamatsu teď podle indického serveru CarBlogIndia probíhají jednání, jak v Indii spolupracovat. Právě tamní trh má být první, který uvidí spolupráci Suzuki a VW v praxi. Německý koncern chce využít nízkých výrobních nákladů Suzuki Maruti India, Volkswagen ví, že jeho ceny výroby jsou mnohem vyšší a na indickém trhu by jeho auta kvůli tomu neměla šanci na úspěch.

Na obchodně velmi zajímavém trhu hrají prim malá auta a hatchbacky od Suzuki jsou tam velmi oblíbené. A tak podle informací indické mutace renomovaného automagazínu Autocar Volkswagen uvažuje, že dva modely značky Maruti nabídne pod jmény Škoda a Volkswagen.

Volkswagen s motorem Fiat

Z Maruti Suzuki A-Star se má stát volkswagen a z modelu Wagon-R má být miniškodovka. Suzuki A-Star na evropských trzích včetně toho českého pořídíte jako Suzuki Alto. Wagon-R už v Evropě neseženete, v roce 2007 ho nahradil povedený Suzuki Splash.

První auta by měli indičtí dealeři nabídnout v roce 2012. Kvůli velmi krátké době, kterou si na přípravu "nových" modelů Volkswagen naplánoval, se podle Autocaru nedají čekat velké změny oproti suzuki. Tou největší tedy pravděpodobně bude jiné logo na čumáku. Výroba by mohla probíhat v indické továrně Chakan, která není naplno využitá.

Suzuki používá do modelů, do kterých se Volkswagen zakoukal, navíc motor 1,3 Mjet od Fiatu, takže se Indové dočkají dokonce Volkswagenu s italským motorem.

Suzuki Alto

Suzuki Alto - v indii Suzuki A-Star a brzy malý volkswagen

Další spolupráce má být podle Autocaru hlubší. Automobilky budou sdílet platformy a motory. VW pomůže Suzuki s vývojem dieselových motorů a naopak Suzuki se podělí o benzinové motory, které se prý Němcům líbí.

Podobnou fintu si VW nachystal i pro Evropu. Auto, které se prodává jako Suzuki SX4 a Fiat Sedici by mělo posloužit jako základ modelu Volkswagen Rocktan. Malé SUV by mělo dostávat motory Volkswagenu, výroba by měla ale probíhat v Maďarsku společně s fiaty a suzuki.

Indická octavia je laura

Škoda už v Indii nabízí fabie, yeti i superby. Octavia se prodává jako Škoda Laura. V Indii má dokonce na škodovky fabriku. Do Evropy se poškodovštěné suzuki ale podle všeho nedostane. Za dva roky se má představit nový kapesní model, který je součástí projektu malých městských aut koncernu VW v Evropě. Volkswagen UP, jak se mu zatím neoficiálně říká, bude mít ještě dvojčata v podobě malé škodovky a seatu. Na jejich výrobu už se připravuje bratislavská továrna VW.

O malém autě pro Indii a okolní trhy mluvili škodováci už před dvěma roky. Šéf indické pobočky Škody Thomas Kuehl tehdy plánoval auto menší než fabia, ovšem lépe vybavené než je indický hit Tata Nano, který se pyšní označením nejlevnější auto světa. V září 2008 Kuehl sliboval, že by nejmenší model škodovky by měl stát 3-5 lakhů, tedy něco mezi 115-193 tisíci korunami.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.