Nová Mazda 3 dorazí na podzim i s novým benziňákem 1,5 litru

  14:00aktualizováno  14:00
Japonská automobilka Mazda letos obměňuje hned dva z nejdůležitějších modelů. Po nové Mazdě 6 se představuje její zmenšenina Mazda 3. Start prodeje je naplánovaný až na podzimale trojka, už teď zná ale startovací cenovku: 350 tisíc korun.

Trojka má být takovým japonským golfem. Patří do nejnabitější kategorie na evropském trhu, ale je to také nejprodávanější mazda všech dob.

Ta nová technicky vychází z větší šestky. To znamená lehkou konstrukci, moderní techniku a povedené motory. Ke známým čtyřválcům, atmosférickému dvoulitrovému benzinu (ve verzích se 120 a 165 koňmi) a dvouturbovému 2,2 dieselu (150 koní, 380 Nm), přibývá nový zážehový motor 1,5, který je odvozený právě z dvoulitru.

Nový benzinový motor 1,5 litru od Mazdy

Nový benzinový motor 1,5 litru od Mazdy

Má výkon 100 koní a točivý moment 150 newtonmetrů. Dá se čekat, že právě jedna-pětka bude u Mazdy 3 nejprodávanějším motorem. Na výběr bude mezi šestistupňovým manuálem a klasickým měničovým automatem se stejným počtem stupňů, který si Mazda sama vyvinula.

Fotogalerie

Oficiální premiéru bude mít nová trojka v září na autosalonu ve Frankfurtu, ale už teď se představila v hatchbackové verzi a také jako sedan. O představení kombíku se neuvažuje, o ostré verzi MPS, která patřila k největším neurvalcům v kategorii, automobilka zatím mlží.


Základní provedení se stokoňovou 1,5 bude startovat na 349 900 korunách. Stejně jako u šestky budou obě karosářské verze stát stejně. U sedanu bude chybět nejzákladnější provedení.

Třetí generace úspěšného modelu, který letos slaví desáté narozeniny a kterého se prodalo na 3,5 milionu kusů, se bude vyrábět opět v domácí továrně Mazdy v Hirošimě.

Automobilka slibuje velký důraz na kvalitu a efektivitu provozu. Prezident Mazda Motor Europe Jeffrey Guyton slibuje, že bude patřit k nejlepším vozům své kategorie.

Agresivní vzhled navazuje na větší šestku. Chybět nebudou moderní technologie, které se z nejvyšších kategorií aut rozšiřují níž. Do trojky tak bude k mání head-up displej promítající důležité provozní údaje do zorného pole řidiče, adaptivní tempomat automaticky udržující odstup od předjedoucího vozu nebo také specialita Mazdy, kondenzátorový systém rekuperace elektrické energie při brzdění i-ELOOP.

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

Továrna na první pneumatiky Dunlop z roku 1908

Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při...

OBRAZEM: Wartburg hvězdou tuningové výstavy

Essen Motor Show 2018

Motorshow v Essenu je tradičním svátkem úpravců aut. K vidění jsou neuvěřitelné kreace, ale také závodní speciály,...

Dálniční známky pro rok 2019 už platí. Roční jsou modré

Dálniční kupony pro rok 2019

Dálniční známky pro rok 2019 jsou již v prodeji - platí od prvního prosince 2018 do konce ledna 2020. Využijete je tedy...

Najdete na iDNES.cz