Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Mazda 3 šetří kila a životní prostředí

aktualizováno 
Světová premiéra zcela nové, pětidveřové Mazdy 3 se odehraje na Mezinárodním autosalonu v Bologni 2008, který otevírá první prosincový týden.

Nová Mazda 3 | foto: Mazda

3. prosince v devět hodin ráno se japonská novinka ukáže evropským novinářům. "Trojku", která se v Japonsku jmenuje Mazda Axela, už viděli v Americe ve verzi sedan.

V boji s emisemi se konstruktéři Mazdy soustředili především na šlechtění aerodynamiky. U japonské značky, ve které před nedávnem Ford prodal část svého podílu (více čtěte v článku: Ford a Mazda: rozvod po 30 letech, zůstanou ale kamarádi), začíná být tradicí snižování hmotnosti oproti předchůdci.

Nová Mazda 3

Všechny benzinové motory nové Mazdy 3 budou ještě méně zatěžovat životní prostředí. Jako vůbec první na světě dostane "trojka" katalyzátor, který je vyráběný pomocí nanotechnologií. Což umožňuje zmenšit objem použitých vzácných kovů jako například platiny.

Mazda 3 nové generace dostane také nově vyvinutý 2,2 turbodiesel, který se právě představuje v Mazdě 6. Bude nabízen ve dvou variantách – High Power s výkonem 185 koní a Standard Power s výkonem 150 koní. Obě verze splňují chystané emisní limity Euro 5. Jak spotřeba, tak emise CO2 se oproti původnímu motoru 2,0 podle prohlášení automobilky výrazně zlepšily.

Benzinové motory 1,6 a 2,0 litru a 1,6litrový turbodiesel v nabídce zůstávají. V americké nabídce Mazdy ještě bude benzinový dvouapůllitr. O benzinových motorech 1,4 a 2,3 litru (verze MPS), které jsou v nabídce trojky nyní, se Mazda nezmiňuje.

Nová Mazda 3

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.