Mazda 6 (2013)

Mazda 6 (2013) | foto: Mazda

Moskevské odhalení: nová Mazda 6 se opravdu povedla

  • 106
Necelý měsíc před evropskou premiérou v Paříži ukázala Mazda svůj nový sedan 6 na autosalonu v Moskvě. Velký vůz má velmi povedený design, solidní techniku a je relativně lehký. Novinka by mohla rozvířit vody ve střední třídě.

Mazda 6 je už od svého první vydání pojmem mezi nadšenými řidiči. Skvělý podvozek aspiroval u první šestky na titul krále mezi předokolkami. Jediným problémem, který se objevil až v průběhu let, byla koroze karoserie. Dodnes je šestka skvělým tipem na ojetinu. S pohledem na ceny se dá rozhodně říci, že nedoceněnou.

Ač již první dvě generace Mazdy 6 sklízely v Evropě solidní úspěchy, tak nová, třetí generace by měla japonské automobilce pomoci ukousnout mnohem větší díl trhu. Nová Mazda 6 míří do silně obsazeného segmentu, kde se potkávají ve spodní části bestsellery VW Passat, Ford Mondeo nebo Toyota Avensis a Peugeot 508 a na konci segmentu se novinka srovnává i s levnějšími variantami prémiových značek převážně německé provenience.

Mazda chce s novou šestkou zaujmout všechny potenciální zákazníky, takže vedle sedanu nabídne i kombi a hovoří se i o kupé, sportovní variantě a v nabídce má být i provedení 4×4. A to už je slušný záběr, který předchozím generacím Mazdy 6 chyběl.

Jako první Mazda oficiálně představila sedan ve specifikaci pro ruský trh, proto si novinka premiéru odbyla na moskevském autosalonu. To ovlivnilo i paletu motorů Skyactiv, kterou Mazda zatím odhalila. Jsou ta dva benzinové motory splňující emisní normu Euro 4. Pro Evropu bude nabídka stát spíš na dieselových agregátech, to se ale dozvíme až na konci září na autosalonu v Paříži, kde se auto představí v evropské premiéře.

Design novinky ovlivnil nový styl značky Kodo - Soul Of Motion, který už automobilka aplikovala na úspěšném SUV CX-5. To samé pak platí pro techniku a motory, které značka halí do označení Skyactiv. Proporce odhaleného sériového auta nakonec nebyly takovým překvapením, odpovídají konceptu Takeri, který Mazda ukázala již loni na podzim na tokijském autosalonu.

Mazda 6 (2013)

Zpředu je jasným poznávacím prvkem poměrně velká maska chladiče, kterou už známe ze SUV CX-5. Oproti konceptu Takeri se příď u sériové Mazdy 6 přestylizovala do obyčejnější podoby s výrazněji tvarovaným nárazníkem a konvenčnějším spodním spojlerem s mlhovkami. Zůstaly ale mohutné prolisy předních blatníků, které tvoří jakési vlny postupující až do předních dveří.

Relativně jednoduché, ale velmi elegantní linie vyniknou při bočním pohledu. Auto působí majestátně a především napojením C sloupku na zadní partii připomíná auta o kategorii výš. U vozu na prvních fotografiích pomáhá proporcím i nová červená barva a decentně použité chromování okolo oken a lišty okolo masky a na víku kufru.

Mazda 6 (2013)

To, že Mazda míří s novou šestkou vysoko, naznačují i rozměry novinky. Auto se na délku natáhlo oproti současné generaci o podstatných 10 centimetrů na výsledných 4,865 metru. S 2,83 metru je i rozvor na špičce třídy. Šířka auta má hodnotu 1,84 metru a výška 1,45 metru. Dodejme, že všechny údaje platí pro verzi na ruský trh, ale je málo pravděpodobné, že by se ta evropská v tomto směru měla nějak výrazně lišit.

Mazda slibuje řidičům perfektní jízdní vlastnosti novinky. Dílem k tomu má přispět velmi tuhá karoserie, na kterou výrobce použil z velké části vysokopevnostní ocel, a také podvozek Skyactiv. Ten má vpředu zavěšení McPherson a vzadu víceprvkové členy. Optimalizované je i řízení s elektrickým posilovačem a nové brzdy s kotouči na všech kolech. K dobrým jízdním výkonům má přispět i nízký součinitel odporu vzduchu (0,26).

Mazda 6 (2013)

Pro pohodlí cestujících zvětšila Mazda i prostor kabiny. Oproti současnému modelu má řidič se spolujezdcem na šířku o dva centimetry víc prostoru, vzadu sedící pasažéři pak získají čtyři centimetry před koleny a užijí si delší sedáky i opěradla. Řidič by měl ocenit nový palubní systém, který se skládá ze dvou displejů. Menší 3,5palcový je v přístrojovém štítu, větší pětipalcový s navigací pak ve středové konzoli.

Kondenzátory uleví brzdám

Nová šestka také dostane nový systém rekuperace při brzdění i-ELOOP, která ukládá vyrobenou elektrickou energii v kondenzátorech. Více čtěte zde

Ve výbavě bude hned několik bezpečnostních prvků: reflektory budou mít samočinné natáčení do zatáčky a také automatické přepínání z dálkových na potkávací. Pro městský provoz automobilka připravila systém automatického brzdění do rychlosti 30 kilometrů za hodinu a zrcátka budou zase monitorovat mrtvé úhly.

S motory se to po moskevské premiéře má tak, že zatím známe dva určené pro ruský trh. Oba jsou atmosférické zážehové čtyřválce Skyactiv-G. Menší má objem dva litry a výkon 110 kW, větší pak 2,5 litru a výkon 141 kW. V obou případech jsou motory vybaveny start-stop systémem a u slabšího bude na výběr manuální nebo automatická šestistupňová převodovka. Silnější motor pak bude v Rusku dodáván jen s šestistupňovým automatem Skyactiv-Drive. Dobrým znamením je slušná hmotnost 1 340 až 1 410 kilogramů podle motoru a převodovky. Ostatně, na hubnutí nových modelů jsou u Mazdy velcí odborníci.

Ceny nového modelu zatím automobilka neuvedla. Současná generace startuje s dvoulitrovým benzinovým motorem na 650 000 korunách.