Víte, co mají společného Opel Meriva a Rolls Royce? Dveře jako u skříně. Hlavním poznávacím znakem malého opelího MPVčka bude zadní pár dveří otevíraný "proti větru". Před desítkami let uchycení dveří s panty vzadu po směru jízdy auta opustila. Teď konstruktéři zjistili, že je to praktické pro cestující. A novou merivu tedy otevíráte jako skříň. Pohodlněji se pak nastupuje a vystupuje a rodičům se do auta dobře uchycuje dětská sedačka. Podobná řešení obdivujeme u konceptů na autosalonech. Před několika lety jej použili také u aristokratického Rolls Royce Phantom. Meriva dveře otevírané proti sobě (tzv. suicide doors) uvádí do masové výroby.
Mezi dveřmi ale pořád - minimálně na pohled - překáží středový sloupek. Ten tam konstruktéři museli nechat, aby zachovali potřebnou tuhost karoserie a ochranu posádky v případě nárazu z boku. Řešení bez něj by znamenalo nárůst hmotnosti a investic.
Dveře se dají otevřít téměř do pravého - přesněji 84stupňového - úhlu (u běžných aut je to 68-70 stupňů). Při jízdě se automaticky zamknou. Zadní je možné otevřít nezávisle na předních.
Jak bude nová meriva vypadat, naznačil už koncept, představený na ženevském autosalonu v roce 2008. s novou generací merivy narůstají také míry. Z malého auta bude bachratější.
Nechybí u Opelu zavedená flexibilní sedadla, která lze v zadní řadě různě sklápět, polohovat a posouvat. A tvůrci slibují praktický interiér plný odkládacích prostor a dalších vychytávek.
Základní pohonnou jednotkou bude naftová 1,3 CDTI s výkonem 75 koní, nejsilnější by měla být přeplňovaná benzinová 1,4 Turbo, která má koňských hlav téměř dvojnásobek (přesně 140). Mezi ně se výkony poskládají další čtyři motory.
Stávající meriva se chystá do důchodu po šesti letech výroby, produkce nové generace se chystá ve španělské Zaragoze. Odstartuje na plné obrátky v březnu po premiéře na autosalonu v Ženevě.