Nová Micra: motor žíznivý, prostor nadprůměrný

  8:44aktualizováno  8:44

hodnocení iDNES 4/5

Micra však není pouze atraktivním přibližovadlem do města, pořádně rozparádit se umí i při jízdě po dálnici, kde díky své hmotnosti působí hbitě. Výborný podvozek, možná i příliš tvrdý na městské auto, dovolí řidiči vyvádět s microu "psí kusy".
 

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Na silnicích a silničkách, kde výkon vozu není rozhodujícím parametrem umí "nákupní taška" od Nissana prohánět daleko silnější a větší vozy. Rozhodně důstojný nástupce předchozí generace prvního japonského automobilu, který se může pyšnit titulem Evropské auto roku (1993) a více než 1,3 milionem prodaných vozů za 10 let prodeje.

VNĚJŠÍ VZHLED
"Vykulené" oči předních světlometů jsou hlavním identifikačním znakem 3,71 metru dlouhé micry této generace. Micra je nabízena ve tří- i pětidveřové verzi, ve dvou stupních výbavy.

Exteriéru dominují oblé křivky, které dávají při pohledu zvenčí kompaktní a hravý dojem. Ocení je i cestující uvnitř vozu, kteří především díky velkorysé křivce střechy, rozhodně netrpí pocitem nedostatku prostoru.

Nejdominantnějším prvkem přední části vozu jsou vysoko posazené světlomety. Předek micry však i přesto není "prázdný", dvoudílná mřížka chladiče s chromovým pruhem uprostřed vykouzlila, ve spolupráci s oblinami předního nárazníku, na "tváři" automobilu přívětivý úsměv. Umístění směrovek pod již zmíněnou mřížkou chladiče je nejen nápadité, ale především praktické.

Výrazný boční prolis oddělující prosklenou část vozidla od zbytku karoserie probíhá přes celou "délku" micry. O něco méně "ustoupená" boční okna přidávají designu nezbytnou dávku robustnosti. Boční výrazná křivka prolisu rozhodně není samoúčelná, designéři Nissanu ji využili už v zadní části, kde vytváří prostor pro vertikálně umístěné sdružené světlomety.

Ze všech pohledů oblé zadní okno, nahoře zakončené lištou spojleru s integrovaným třetím brzdovým světlem, opisuje horizontální oblouk přídávající na členitosti víka zavazadelníku. Velké logo Nissanu je pak třešničkou na "dortíku" se jménem micra.



Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Auto pro mladé miláčkem seniorů. V elektroverzi je to ideál do města

Kia Soul EV

Konverze klasické Kie Soul na elektromobil se povedla. Klíčové vlastnosti hranatého, vysokého a trochu legračního...

První opravdový konkurent pro Teslu je šampion v předjíždění od Jaguaru

Elektromobil Jaguar I-Pace

Zavedené automobilky neustále slibují, jak začnou prodávat elektromobily s výkonem a dojezdem bez kompromisů. Ale dosud...



Najdete na iDNES.cz