Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Micra: motor žíznivý, prostor nadprůměrný

  8:44aktualizováno  8:44

hodnocení iDNES 4/5

Micra však není pouze atraktivním přibližovadlem do města, pořádně rozparádit se umí i při jízdě po dálnici, kde díky své hmotnosti působí hbitě. Výborný podvozek, možná i příliš tvrdý na městské auto, dovolí řidiči vyvádět s microu "psí kusy".
 

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Na silnicích a silničkách, kde výkon vozu není rozhodujícím parametrem umí "nákupní taška" od Nissana prohánět daleko silnější a větší vozy. Rozhodně důstojný nástupce předchozí generace prvního japonského automobilu, který se může pyšnit titulem Evropské auto roku (1993) a více než 1,3 milionem prodaných vozů za 10 let prodeje.

VNĚJŠÍ VZHLED
"Vykulené" oči předních světlometů jsou hlavním identifikačním znakem 3,71 metru dlouhé micry této generace. Micra je nabízena ve tří- i pětidveřové verzi, ve dvou stupních výbavy.

Exteriéru dominují oblé křivky, které dávají při pohledu zvenčí kompaktní a hravý dojem. Ocení je i cestující uvnitř vozu, kteří především díky velkorysé křivce střechy, rozhodně netrpí pocitem nedostatku prostoru.

Nejdominantnějším prvkem přední části vozu jsou vysoko posazené světlomety. Předek micry však i přesto není "prázdný", dvoudílná mřížka chladiče s chromovým pruhem uprostřed vykouzlila, ve spolupráci s oblinami předního nárazníku, na "tváři" automobilu přívětivý úsměv. Umístění směrovek pod již zmíněnou mřížkou chladiče je nejen nápadité, ale především praktické.

Výrazný boční prolis oddělující prosklenou část vozidla od zbytku karoserie probíhá přes celou "délku" micry. O něco méně "ustoupená" boční okna přidávají designu nezbytnou dávku robustnosti. Boční výrazná křivka prolisu rozhodně není samoúčelná, designéři Nissanu ji využili už v zadní části, kde vytváří prostor pro vertikálně umístěné sdružené světlomety.

Ze všech pohledů oblé zadní okno, nahoře zakončené lištou spojleru s integrovaným třetím brzdovým světlem, opisuje horizontální oblouk přídávající na členitosti víka zavazadelníku. Velké logo Nissanu je pak třešničkou na "dortíku" se jménem micra.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

Honda CR-V dala sbohem dieselu, poprvé je sedmimístná

Honda CR-V

Honda často staví svá auta jinak než ostatní. A není to jen netradičním designem. Například vytvoří od podlahy nové...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

První opravdový konkurent pro Teslu je šampion v předjíždění od Jaguaru

Elektromobil Jaguar I-Pace

Zavedené automobilky neustále slibují, jak začnou prodávat elektromobily s výkonem a dojezdem bez kompromisů. Ale dosud...

Najdete na iDNES.cz