Nová Micra: motor žíznivý, prostor nadprůměrný

  8:44aktualizováno  8:44

hodnocení iDNES 4/5

Micra však není pouze atraktivním přibližovadlem do města, pořádně rozparádit se umí i při jízdě po dálnici, kde díky své hmotnosti působí hbitě. Výborný podvozek, možná i příliš tvrdý na městské auto, dovolí řidiči vyvádět s microu "psí kusy".
 

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Na silnicích a silničkách, kde výkon vozu není rozhodujícím parametrem umí "nákupní taška" od Nissana prohánět daleko silnější a větší vozy. Rozhodně důstojný nástupce předchozí generace prvního japonského automobilu, který se může pyšnit titulem Evropské auto roku (1993) a více než 1,3 milionem prodaných vozů za 10 let prodeje.

VNĚJŠÍ VZHLED
"Vykulené" oči předních světlometů jsou hlavním identifikačním znakem 3,71 metru dlouhé micry této generace. Micra je nabízena ve tří- i pětidveřové verzi, ve dvou stupních výbavy.

Exteriéru dominují oblé křivky, které dávají při pohledu zvenčí kompaktní a hravý dojem. Ocení je i cestující uvnitř vozu, kteří především díky velkorysé křivce střechy, rozhodně netrpí pocitem nedostatku prostoru.

Nejdominantnějším prvkem přední části vozu jsou vysoko posazené světlomety. Předek micry však i přesto není "prázdný", dvoudílná mřížka chladiče s chromovým pruhem uprostřed vykouzlila, ve spolupráci s oblinami předního nárazníku, na "tváři" automobilu přívětivý úsměv. Umístění směrovek pod již zmíněnou mřížkou chladiče je nejen nápadité, ale především praktické.

Výrazný boční prolis oddělující prosklenou část vozidla od zbytku karoserie probíhá přes celou "délku" micry. O něco méně "ustoupená" boční okna přidávají designu nezbytnou dávku robustnosti. Boční výrazná křivka prolisu rozhodně není samoúčelná, designéři Nissanu ji využili už v zadní části, kde vytváří prostor pro vertikálně umístěné sdružené světlomety.

Ze všech pohledů oblé zadní okno, nahoře zakončené lištou spojleru s integrovaným třetím brzdovým světlem, opisuje horizontální oblouk přídávající na členitosti víka zavazadelníku. Velké logo Nissanu je pak třešničkou na "dortíku" se jménem micra.

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Škoda Scala odloží maskování v prosinci. Už jsme ji řídili

Škoda Scala v maskování

Scala nahradí v nabídce Škody model Rapid v prvním pololetí příštího roku. S maskovaným prototypem jsme se svezli....

Origami hybrid pro městská dobrodružství. První jízda Lexusem UX

Lexus UX

Chika Kako, šéfinženýrka, která na kompletní vývoj nového lexusu dohlížela, říká, že toto auto má nabídnout bezpečí...

Najdete na iDNES.cz