Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová octavia bude prostornější

  15:17aktualizováno  15:17
Představení studie Škoda Roomster na frankfurtském autosalonu na chvíli zastínilo zájem o novou octavii. Ale za pár týdnů se octavia stane jistotou, zatímco roomstera nadále bude halit mlha tajemství. Jaká bude připravovaná octavia?

Podle informací, které MF DNES získala, se nová Škoda Octavia již v listopadu dočká procedury, kterou důvěrně znají světové modelky - bude snímána ze všech stran a úhlů pro album. V tomto případě pro prestižní jarní ženevský autosalon. Premiéra tam je již zcela jistá.

Podobu nezapře
Není tajemstvím, že nová generace octavie bude hodně podobná té stávající. Snad ani ne tak proto, že by v Mladé Boleslavi otrocky kopírovali strategii koncernu Volkswagen s golfem, lišícím se vzhledově od své premiéry roku 1974 vždy v nové a nové generaci jen o krůček.

I když podstata je stejná: není dobré razantně měnit to, co se dobře prodává. A octavia je nejúspěšnějším současným modelem Škodovky. Dokonce tak, že by vlastně ani sedm let od své premiéry modernizaci nepotřebovala. Ale bez ohledu na to je diktát současného automobilového trhu neúprosný... Obměna modelových řad se neustále zkracuje, sedm let na trhu už je hodně. Proto musí přijít octavia nová.

Nový podvozek
A nejen proto. Druhý základní důvod tkví v tom, že nová generace dostává také nový podvozek. Tedy přesněji řečeno platformu, což je přece jen trochu víc než sám podvozek. Je to ten základ, který bude mít zase společný s novým golfem, seaty, ale i modely Audi A3 a Touran. A při té příležitosti...

V tom je princip moderní takzvané modulové výroby. Automobilky dnes vyvíjejí společné platformy, či chcete-li podvozky, které jsou konstruované již tak, že je lze v různých směrech mírně upravovat, nejčastěji prodlužovat. Na ně pak podle potřeby - obrazně řečeno - navěšují další společné části vozu; motory, převodovky a tak dále.

Umění převleků
Celý tento smysluplný soubor nakonec nezbývá než odít do různých převleků. Tak po silnicích přibývá vozů, které mají většinu mechanických orgánů společných se svými sourozenci různých značek v rámci jednoho automobilového uskupení. Ale mají jiné vnější panely, tedy karoserie, a pak řadu odlišností v detailech, konče značkou na kapotě. Zcela samostatné modelové řady jsou dnes výsadou jen luxusních aut, do jejichž ceny se exkluzivita velmi podstatně promítá.

Heslo Následovník

Současná Škoda Octavia

nejlevnější model: benzinový motor 1.4 16V 380 000 Kč nejlevnější dieselmotor: 402 000 Kč                         objem zavazadlového prostoru: 528 l


Ale to nebude případ nové octavie. Ta, dnes již do detailů hotová a připravená do výroby pod škodováckým krycím heslem "následovník", bude na tvrdé cestě za přízní zákazníků bojovat vybavena novým technickým základem tradičně spolehlivého golfu a nesporně nezměněným jménem. To si již vydobylo dobrou pozici na trhu a stalo se symbolem pro kvalitní vůz nabízející v některých směrech víc než srovnatelné modely.

Naopak toho, co se současné octavii nedostávalo, tedy především podélně vnitřního prostoru na zadních sedadlech, by teď měla o téměř sedm centimetrů delší výchozí platforma dopřát bohatě. Pro příznivce razantních změn tedy nová octavia chystá již zanedlouho zklamání, zastáncům evoluce přinese uspokojení. Nová octavie přijde na trh v závěru prvého pololetí příštího roku.

Neoficiální snímek z vývoje nové octavie, který se podařilo MF DNES před časem získat.

Autoři:






Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Mercedes Třída GL 5,5 63...
Mercedes Třída GL 5,5 63...

r.v. 2014, naj. 38 500 km, benzín
2 359 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.