Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová octavia je dražší, ale má lepší výbavu

aktualizováno 
O dva centimetry více místa na zadních sedadlech, systém ABS standardně od výbavy Ambiente (bývalá GLX), o deset až patnáct tisíc korun vyšší ceny u nejžádanějších modelů a decentní změny karoserie. To jsou největší novinky na Škodě Octavia, kterou začínají nabízet prodejci mladoboleslavské značky. Patrně největší slabinu Octavie - málo místa na zadních sedadlech - se továrna pokusila odstranit jinou konstrukcí zadních sedadel. "Nové jsou výplně zadních opěradel i sedáků, čímž v oblasti kolenou přibylo dvaadvacet milimetrů," říká mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.
Objem kufru se po této úpravě nezměnil. Podle výsledků měření, které redakce objednává v automobilové zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD), nabízí stará verze octavie o sedm centimetrů méně místa pro kolena cestujících na zadním sedadle oproti konkurentům Renaultu Mégane, Mazdě 323 F a Citroënu Xsara. O šest centimetrů více než původní octavia má při srovnání Opel Astra, Fiat Brava předčí ve stejném místě škodovku o čtyři centimetry. Změnou prošly i výbavy Škody Octavia. Verze LX, GLX a SLX už jsou historií - podobně jako u fabie se automobilka rozhodla pro označení výbav Classic, Ambiente (u fabie Comfort) a Elegance. Do výbavy Ambiente nyní automobilka dodává v základní výbavě i brzdový systém ABS, vozy jsou ale o 15 tisíc korun dražší než jejich předchůdci bez tohoto bezpečnostního doplňku.
"Zákazník dostává za vyšší cenu mnohem více než dříve. ABS totiž přišlo na šestadvacet tisíc korun," připomíná Evžen Krauskopf. Modely Elegance podražily o deset tisíc korun.
Právě obě luxusnější výbavy přitom zákazníci volí častěji než základní verzi LX, respektive Classic. Zcela novým příplatkovým prvkem výbavy octavie je elektronický stabilizační systém podvozku ESP, který předchází smyku přibrzďováním jednotlivých kol. Čtyři roky po premiéře octavií udělala automobilka také drobné změny v designu.
Přední světlomety opustily tvary přísného obdélníku, tvarovou obměnou prošly oba nárazníky a probarvení zadních světel. Verzi Škody Octavia kombi s pohonem všech kol nabídne automobilka nově i s nejvýkonnějším motorem 1.8 turbo (110 kW/150 koní).


Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.