Objem kufru se po této úpravě nezměnil. Podle výsledků měření, které redakce objednává v automobilové zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD), nabízí stará verze octavie o sedm centimetrů méně místa pro kolena cestujících na zadním sedadle oproti konkurentům Renaultu Mégane, Mazdě 323 F a Citroënu Xsara. O šest centimetrů více než původní octavia má při srovnání Opel Astra, Fiat Brava předčí ve stejném místě škodovku o čtyři centimetry. Změnou prošly i výbavy Škody Octavia. Verze LX, GLX a SLX už jsou historií - podobně jako u fabie se automobilka rozhodla pro označení výbav Classic, Ambiente (u fabie Comfort) a Elegance. Do výbavy Ambiente nyní automobilka dodává v základní výbavě i brzdový systém ABS, vozy jsou ale o 15 tisíc korun dražší než jejich předchůdci bez tohoto bezpečnostního doplňku.
"Zákazník dostává za vyšší cenu mnohem více než dříve. ABS totiž přišlo na šestadvacet tisíc korun," připomíná Evžen Krauskopf. Modely Elegance podražily o deset tisíc korun.
Právě obě luxusnější výbavy přitom zákazníci volí častěji než základní verzi LX, respektive Classic. Zcela novým příplatkovým prvkem výbavy octavie je elektronický stabilizační systém podvozku ESP, který předchází smyku přibrzďováním jednotlivých kol. Čtyři roky po premiéře octavií udělala automobilka také drobné změny v designu.
Přední světlomety opustily tvary přísného obdélníku, tvarovou obměnou prošly oba nárazníky a probarvení zadních světel. Verzi Škody Octavia kombi s pohonem všech kol nabídne automobilka nově i s nejvýkonnějším motorem 1.8 turbo (110 kW/150 koní).
- středa 30. srpna 2000