Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Octavia má nastartovat další růst Škodovky

  9:51aktualizováno  9:51
Šéfové mladoboleslavské automobilky včera poprvé naznačili, kolik bude stát nová Škoda Octavia. Z jejich prvních slov vyplývá, že proti stávající verzi novinka podraží o necelou desetinu. Nejlevnější model stávající Octavie se slabším motorem o obejmu 1,4 litru vyjde v Česku na 400 tisíc korun.
Škoda Octavia II

Škoda Octavia II | foto: Škoda

"Novinka bude o něco dražší, cenu pro český trh zveřejníme příští úterý při premiéře vozu na ženevském autosalonu," uvedl šéf automobilky Vratislav Kulhánek.

V Německu, kde jsou škodovky o poznání dražší zejména kvůli lepší výbavě, má startovat Octavia na ceně pod 15 tisíci eury. Dosud na tamním trhu stojí nejlevnější Octavia, která má například dva airbagy namísto jednoho v Česku, o třináct set eur méně.

Nová Octavia, kvůli které Škoda najme 1200 zaměstnanců a zvýší jejich počet na 24 tisíc, má pomoci firmě nastartovat expanzi.

Loňský rok byl sice pro Škodu v porovnání s výsledky celého automobilového odvětví poměrně slušný, ale přesto nijak výrazný. Největší česká firma měla čistý zisk 1,48 miliardy korun, což je o čtyři sta milionů méně než v předchozím roce. Mírně se snížil i obrat, který proti roku 2002 poklesl o 0,3 procenta na 145,2 miliardy korun. Na jedné straně Škodě pomohla slábnoucí koruna zlevnit vývoz, na druhé však firma spekulovala na růst měny, což ji naopak o zisky připravilo.

Škoda prodala bez dvou stovek čtyři sta padesát tisíc aut, což znamenalo nárůst o 4200 vozů. Výroba se však mírně snížila a rozdíl jde na konto prodeje aut, které měla automobilka ve skladech. To se týká zejména limuzíny Superb, u níž měla firma zpočátku příliš velké očekávání a jejíž výrobu musela snižovat. Superby se však již chytly a Škoda od března zvýší jejich výrobu ze 75 na 105 aut denně.

Letošek má být pro firmu ve znamení mírného růstu. Škoda i díky nové Octavii věří ve zlepšení svých čísel i přesto, že klíčové západoevropské ekonomiky stále nejeví známky oživení. "Letos chceme prodat něco přes 451 tisíc aut," uvedl člen představenstva Škody Winfried Vahland.

Škoda letos chystá výraznou expanzi výroby v zahraničí. V tuzemsku počítá s výraznějším růstem až příští rok, kdy již nová Octavia získá pevné místo na trhu. Škoda chce zdvojnásobit montáž aut na Ukrajině z loňských 4500 vozů na dvojnásobek. Podobně má růst i produkce v Indii. V hledáčku je nyní i Írán.

Autoři:






Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.